- Ranking Consumer Reports to jeden z najpopularniejszych zestawień tego typu na świecie. To badanie z rynku amerykańskiego, w którym pod lupę wzięto aż 300 tys. samochodów przeróżnych marek. Auta oceniane są w skali od 0 do 100 punktów
- Najlepszy wynik w najnowszej edycji CR to 68 punktów, a zwycięzcą okazała się marka z Japonii. I wcale nie Lexus czy Toyota, choć te także wskoczyły na podium
- Tradycyjnie najmocniej oberwało się markom amerykańskim. Z producentów, którzy cieszą się popularnością w Polsce, nisko wylądowały Jeep, Tesla i Volkswagen
Raporty Consumer Reports kompleksowo analizują najważniejsze aspekty każdego produktu i od lat pomagają milionom klientów w decyzjach zakupowych. W aktualnej bazie danych niezależnej organizacji jest ponad 300 tysięcy samochodów z lat 2020-2024, których użytkownicy zgłosili problemy z ostatnich 12 miesięcy. Badanie dotyczy oczywiście rynku amerykańskiego, ale w dobie globalizacji większość marek jest dostępna także w Polsce.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajlepsze i najgorsze marki motoryzacyjne. Ranking Consumer Reports
W najnowszym rankingu Consumer Reports uwzględniono 22 marki. Większość z nich jest również obecna na polskim rynku, choć znajdziemy też amerykańskie ciekawostki. Pierwsza dziesiątka jest zdominowana przez producentów z Japonii. W rankingu bardzo dobrze wypadły także marki koreańskie. Honoru europejskiej motoryzacji bronią Audi oraz Mercedes.
Tradycyjnie w CR oberwało się mocno amerykańskim markom, które zawsze wypadają w nim źle. Dół okupują Rivian, Cadillac i GMC. Zwłaszcza ten pierwszy zalazł za skórę kierowcą. Niemców niepokoić może być tak niska ocena Volkswagena na kluczowym rynku.
- Subaru - 68 punktów
- Lexus - 65
- Toyota - 62
- Honda - 59
- Acura - 55
- Mazda - 55
- Audi - 53
- BMW - 53
- Kia - 51
- Hyundai - 50
- Buick - 48
- Nissan - 48
- Ford - 44
- Genesis - 40
- Volvo - 38
- Chevrolet - 37
- Tesla - 36
- Volkswagen - 34
- Jeep - 33
- GMC - 33
- Cadillac - 27
- Rivian
Co ciekawe, Amerykanie nie robią swojego rankingu. W najnowszej odsłonie otwarcie przyznali, że na liście brakuje sporu producentów. Dlaczego? Twórcy przyznają, że nie mieli wystarczających danych, żeby w tej edycji rzetelnie ocenić: Alfę Romeo, Chryslera, Dodge'a, Fiata, Infiniti, Jaguara, Land Rovera, Lincolna, Lucida, Maserati, Mercedesa, MINI, Mitsubishi, Polestara, Porsche oraz Rama.
Przeczytaj także: Za 100 tys. zł lepiej kupić prawie nową Skodę Kodiaq czy trochę starsze Volvo XC90?
Jak powstaje ranking Consumer Reports? Ponad 300 tys. samochodów
W badaniu wzięło udział ponad 300 tys. samochodów, obejmujących modele z lat 2000-2024, a nawet niektóre z rocznika 2025, które zadebiutowały na tyle wcześnie, by znaleźć się w zestawieniu. Badanie skupiło się na 20 różnych problemach, które mogą wystąpić w pojazdach. Wśród nich były zarówno drobne niedogodności, jak piszczące hamulce czy uszkodzenia wykończenia wnętrza, jak i poważniejsze kwestie mogące generować wysokie koszty, na przykład związane z silnikami, skrzyniami biegów oraz bateriami i systemami ładowania w pojazdach elektrycznych, szczególnie te niepokryte gwarancją.
Aby ocenić niezawodność, Consumer Reports przydzielała punkty od 1 do 100, biorąc pod uwagę wagę każdego typu problemu. Ostateczny wynik pojazdu kształtowany jest nie tylko przez przewidywaną niezawodność, ale również przez dane zebrane podczas testów na torze, opinie właścicieli oraz informacje o bezpieczeństwie. Wszystkie te elementy są łączone, aby stworzyć wiarygodny obraz niezawodności każdego pojazdu.