Autka mają silniki o mocy 4,2 KM i pomyślane były jako zmotoryzowane wózki zakupowe dla mieszkańców dużych miast. Ta koncepcja miała wpływ na ich konstrukcję, która została maksymalnie uproszczona. Tylko trzy biegi, biegu wstecznego brak. Nie jest z resztą potrzebny, bo P50 wystarczy schwycić za tylny uchwyt i z łatwością przeciągnąć w dowolne miejsce. Auto waży jedynie 62 kilogramy, dwuosobowy Trident tylko 90 kilogramów.Dane techniczne:Peel P50/Peel Trident jednocylindrowy dwutakt - pojemność 49 cm - moc 3 kW (4,2 KM) przy 6800/min - napęd łańcuchowy na tyle koła - trzybiegowa skrzynia bez biegu wstecznego - długość/szerokość/wysokość P50: 1346/990/939 mm; Trident: 1829/1070/1219 mm • masa P50: 62 kilogramy; Trident: 90 kilogramów • pojemność zbiornika paliwa 8 litrów • mieszanka 1:25 • prędkość maksymalna ok. 70 km/h
Najmniejsze samochody świata - Peel P50 i Peel Trident
Peel P50 ma bardzo wysoko położony punkt ciężkości i dlatego kładzie się na każdym nawet łagodnym zakręcie. Kierowca ze wzrostem w granicach 1,80 m musi się składać jak scyzoryk, żeby w ogóle się do niego zmieścić. Mimo tego warto wsiąść do P50. Z jednego tylko powodu. Jest to rzeczywiście najmniejsze auto świata. Autko napędzane jest półlitrowym silnikiem z DKW, ma długość 1,35 metra i powstało w roku 1963. Ma również dwuosobowego braciszka z roku 1964 - Peel Trident z tym samym silnikiem, ale trochę dłuższe -1,83 m.P50 i Trident to prawdziwe unikaty: do dzisiaj, na całym świecie przetrwało jedynie 48 egzemplarzy. Zbudowano ich łącznie na wyspie Isle of Man (Wielka Brytania) 120 sztuk. Później firma Peel skoncentrowała się już tylko na budowie statków i jachtów.