Mowa o Hondzie Insight, ale nie o tej, którą można teraz kupić w salonie, ale o pierwszej generacji tego modelu. Insight numer 1 był pierwszą hybrydową Hondą i pierwszą hybrydą sprzedawaną w salonach, a teraz jeszcze się okazało, że to najoszczędniejszy samochód ćwierczwiecza.
Insight jest leciusieński (waży 838 kg), bo mierzy mniej niż 4 m długości i zbudowano go z aluminium i z plastiku. Do niskiego spalania przyczynia się również aerodynamiczne nadwozie i napęd hybrydowy. Pod maską pracuje niewielki silnik benzynowy (1 litr, trzy cylindry, 68 KM), który wspomaga jeszcze mniejszy elektryczny o mocy 13 KM. Na trasie auto spalało 3,4 l, a w mieście 3,9 l/100 km.
Insight jest najoszczędniejszym autem ćwierćwiecza, a inne modele? Miejsce drugie zajęła Toyota Prius z 2010 roku, trzecie – Chevrolet Sprint z 1986 roku, czwarte – Geo Metro XFI z 1990 roku (to amerykańska wersja pierwszego Suzuki Swifta), piąte – Honda CRX z 1986 roku, Honda Civic z 1995 roku, Honda Civic Hybrid z 2010 roku, Honda Insight z 2010 roku, Toyota Prius z 1997 roku, Chevrolet Sprint z 1989 roku i Suzuki Swift z 1989 roku. Jak widać, Honda rządzi w zestawieniu.