Genewa to nie największy, ale najbardziej prestiżowy salon samochodowy, dlatego wystawiają się tu wszyscy liczący się na świecie producenci. Obok popularnych marek rynkowych, w Genewie zawsze obecni są „egzotyczni” producenci superaut, jak np. Lamborghini, Ferrari, Koenigsegg, McLaren, Spyker, czy też aut luksusowych – Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce.
Od 9 do 19 marca producenci samochodów pokażą na salonie w Genewie swoje najnowsze modele i prototypy. Wcześniej – 7 i 8 marca - trwają dni prasowe, podczas których armia 10 tys. dziennikarzy z całego świata próbuje obejrzeć, opisać, sfotografować i sfilmować to, co producenci przygotowali i do tej pory skrywali w obawie przed konkurencją.
Jakie premiery salonu genewskiego są najciekawsze, wzbudzają największe emocje?
Duże emocje – nie tylko wśród miłośników Hondy – wzbudza nowy Civic Type R zbudowany na bazie Civica 10. generacji. Auto ma pod maską najnowszy silnik Hondy – 2-litrowy, benzynowy turbo. Civic Type R jest autem globalnym – produkowany jest w fabryce Hondy w Swindon (W. Brytania). Trafi do Japonii, USA oraz na rynki europejskie.
Na stoisku Lexusa można podziwiać nową flagową limuzynę LS 500h, czyli w wersji hybrydowej (benzynowego LS500 pokazano w styczniu w Detroit).
Odwiedzając stoisko Rolls-Royce’a warto założyć ciemne okulary – nie tylko z powodu silnych reflektorów oświetlających auta, lecz także z powodu prezentowania modelu Ghost pokrytego lakierem z dodatkiem… sproszkowanych diamentów. Efekt wizualny – niesamowity. Cena – podobnie.
Ferrari prezentuje model 812 Superfast, zastępujący Ferrari F12. Sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 2,9 sekundy! Prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h. Auto jest napędzane silnikiem V12, umieszczonym za przednią osią. Motor o pojemności 6,5 litra ma 800 KM mocy i 718 Nm momentu obrotowego, współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłowa skrzynią biegów. Model 812 Superfast jest pierwszym Ferrari wyposażonym w elektryczne wspomaganie kierownicy. Ponadto ma skrętną tylną oś (Virtual Short Wheelbase) i system sterowania kątem poślizgu (Side Slip Control).
Oczywiście w Genewie są także nowości rynkowe bardziej znanych marek. Tu świętują swoje premiery Ford Fiesta i Fiesta ST – z 3-cylindrowym silnikiem o mocy aż 200 KM. Na stoisku Kii obok dużego Stingera wdzięczy się nowe Picanto, a Niro i Optima kombi występują z napędem hybrydowym typu plug-in (ładowanie baterii z gniazdka). Nissan chwali się nowym Qashqaiem, Seat – nową Ibizą, Volkswagen – Arteonem, modelem zastępującym CC, Volvo pokazuje XC60, a BMW – nową „piątkę” w wersji Touring (kombi).
W galerii prezentujemy najważniejsze nowości salonu genewskiego.
Wszystkie nowości salonu genewskiego znajdziecie na naszej stronie: http://www.auto-swiat.pl/genewa-motor-show-2017
Galeria zdjęć
Range Rover Velar. Zajmuje miejsce między modelami Evoque i Range Rover Sport. Zalety auta to: wysoki prześwit (213-251 mm), seryjny napęd 4x4, pneumatyczne zawieszenie (dostępne z najmocniejszymi silnikami), wysoką głębokość brodzenia (600-650 mm) i opcjonalne systemy elektroniczne Terrain Response 2 i All Terrain Progress Control. Oferta jednostek napędowych obejmuje sześć silników benzynowych i wysokoprężnych: 2.0 R4 i 3.0 V6 o mocach od 180 KM do 380 KM. Wszystkie współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów ZF.
Kia Stinger debiutowała w styczniu 2017 r. na salonie w Detroit. Teraz świętuje europejską premierę. Do napędu Stingera przygotowano dwa silniki – oba turbodoładowane i umieszczone wzdłużnie. Pierwszy motor, ma cztery cylindry i dwa litry pojemności, ma 255 KM mocy i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi, 3,3 litra V6 twin turbo, osiąga 365 KM i 510 Nm. Auto z tym silnikiem jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i rozpędzić się do 269 km/h.
W hybrydowym LS 500h współpracują: silnik V6 o pojemności 3.5 litra i mocy 299 KM z dwoma motorami elektrycznymi o mocy 179 KM. Łączna moc układu napędowego to 354 KM z układem napędowym współpracuje 10-stopniowa skrzynia automatyczna (bezstopniowa, z elektronicznie „podzielonymi" biegami). Tylko na napędzie elektrycznym Lexus LS 500h może rozwijać prędkość do 140 km/h
„Piątka" w wersji Touring (kombi) pojawia się po dobrze przyjętym sedanie. Do salonów BMW Touring trafi w czerwcu.
DS 7 Crossback inauguruje drugą generację modeli DS. W Europie będzie to pierwszy SUV tej marki. Powstał on również z myślą o rynku chińskim, na którym jest już oferowany samochód tego typu – model DS 6. Nowy SUV ma 4,57 m długości, 1,89 m szerokości i 1,62 m wysokości. Z zewnątrz uwagę zwraca zaawansowany system oświetlenia w technologii LED (tylne światła z efektem 3D). Wnętrze auta wygląda futurystycznie. Do wyboru jest aż pięć wersji wykończenia – każda z materiałów najwyższej jakości.
Nowy model uplasuje się pomiędzy Passatem, oferowanym w różnych wersjach na całym świecie, a flagowym Phideonem, opracowanym specjalnie na rynek chiński. Bagażnik ma pojemność od 563 do 1557 litrów. Oferta jednostek napędowych składa się z sześciu czterocylindrowych silników z turbodoładowaniem. Do wyboru są trzy benzyniaki: 1.5 TSI 150 KM z funkcją odłączania cylindrów, 2.0 TSI 190 KM i 2.0 TSI 280 KM) oraz trzy diesle: 2.0 TDI o mocach 150, 190 i 240 KM. Każdy silnik może współpracować z 7-stopniową skrzynią DSG, najmocniejsze są standardowo w nią wyposażone oraz w napęd 4Motion. Seryjnie auto ma napęd na przednie koła.
Fiesta ST jest pierwszym modelem od Ford Performance napędzanym trzycylindrowym silnikiem EcoBoost. Z pojemności 1,5 litra uzyskano aż 200 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,7 sekundy. Sprzedaż rozpocznie się na początku 2018 roku. Do wyboru będą trzy- i pięciodrzwiowe wersje nadwoziowe.
Auto ma 4585 mm długości (o 245 mm więcej niż hatchback), 1795 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości przy rozstawie osi 2650 mm. Trzecia generacja modelu, tak jak poprzednik, została zaprojektowana w niemieckiem centrum Hyundaia w Rüsselsheim i będzie produkowana w fabryce w czeskich Nosovicach. Pojemność bagażnika wynosi 602 litry. Po złożeniu siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1650 litrów – to jeden z najlepszych wyników w klasie. Do wyboru będą trzy silniki benzynowe: wolnossący 1.4 MPI/100 KM oraz turbodoładowane 1.0 T-GDI/120 KM (trzycylindrowy) i 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Dostepny będzie też silnik Diesla 1.6 CRDI w trzech wariantach mocy: 95, 110 lub 136 KM.
Civic Type R w wersji produkcyjnej – zbudowany na bazie Civica 10. generacji. Auto ma pod maską najnowszy silnik Hondy – 2-litrowy, benzynowy turbo o mocy 320 KM i momencie wartości 400 Nm. Civic Type R jest autem globalnym – produkowany jest w fabryce Hondy w Swindon (W. Brytania). Trafi do Japonii, USA oraz na rynki europejskie.
Ekskluzywna Klasa G od marki Mercedes-Maybach łączy w sobie cechy luksusowej limuzyny z prawdziwą terenówką. Powstanie tylko 99 egz. Auto ma 5345 mm długości, 2235 mm wysokości, rozstaw osi 3428 mm oraz 450 mm prześwitu. Dzielność w terenie zapewniają napęd 4x4, blokady dyferencjałów, które można uruchamiać podczas jazdy, oraz przełożenie redukcyjne. Pod maską pracuje najmocniejszy z dostępnych silnik Mercedesa-AMG. Motor 6.0 V12 biturbo ma moc 630 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego.
Odnowiony crossover Nissana jest jedną z najważniejszych premier salonu samochodowego w Genewie. Samochód ma nowy przód nowym przodem. Zmienione zostały: osłona chłodnicy, zderzak, reflektory. Nieco mniej modyfikacji przeprowadzono w tylnej części nadwozia. Oferta silnikowa – jak w dotychczas oferowanym modelu. Sprzedaż od lipca 2017 r.
Pod maską nowego Seata Ibiza znajdziemy ogromną różnorodność silników. Paletę otwiera wolnossące, 65-konne 1.0 MPI, dostępne także w wariancie 75 KM. Podobnie jak w poprzedniku będzie tu także turbodoładowane, 3-cylindrowe 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 KM. Pod koniec roku ofertę wzmocni aż 150-konne 1.5 TSI. 1,6-litrowa jednostka diesla będzie dostępna w aż 3 wariantach: 80, 95 i 115 KM. Przygotowano także wersję zasilaną gazem ziemnym: 1.0 TSI CNG osiąga moc 90 KM. Wybrane silniki mogą współpracować z przekładnią DSG, standardem będą jednak manuale 5- lub 6-biegowe (w zależności od poziomu mocy).
Za stylistykę auta odpowiedzialne są dwa studia projektowe, w koreańskim Namyang i we Frankfurcie nad Menem Rozstaw osi wydłużono o 15 mm (z 2385 do 2400 mm), długość pojazdu pozostała taka sama jak u poprzednika (3595 mm). Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w drugim kwartale 2017 roku.
Ten model zastępuje F12. Sprint 0-100 km/h trwa tylko 2,9 sekundy! Prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h. Auto jest napędzane silnikiem V12, umieszczonym za przednią osią. Jednostka o pojemności 6,5 litra ma 800 KM mocy (przy 8500 obr./min) i 718 Nm momentu obrotowego (przy 7000 obr./min). Współpracuje z udoskonaloną siedmiostopniową, dwusprzęgłowa skrzynią biegów. Model 812 Superfast jest pierwszym Ferrari wyposażonym w elektryczne wspomaganie kierownicy.
Bagażnik jest o 97 milimetrów dłuższy w porównaniu z poprzednikiem - po złożeniu tylnych siedzeń mierzy 2005 mm. Jego maksymalna pojemność wynosi 1640 litrów (o ponad 100 litrów więcej).
To druga generacja tego modelu. Oprócz wersji z silnikami 4-cylindrowymi przewidziana jest też odmiana hybrydowa.
Japończycy po 7 latach produkcji pokazują nowy model. Główna zmiana – dynamiczna stylistyka nadwozia. Oprócz modeli z tradycyjnym napędem, przewidziana jest też wersja hybrydowa. Swift produkowany jest w Japonii
Pod maską Eclipse Cross debiutuje benzynowy silnik 1.5 turbo, współpracujący z ręczną lub bezstopniową skrzynią biegów CVT. Drugą opcją jest wysokoprężna jednostka o pojemności 2,2 litra, sprzężona z nowym 8-stopniowym „automatem”. Napęd przenoszony jest na 4 koła. Do wyboru przygotowano trzy tryby jego pracy (Auto, Snow, Gravel). Zależnie od rynku i wersji modelowej, Eclipse Cross będzie dostępny także z napędem na przednią oś. Mitsubishi Eclipse Cross trafi do sprzedaży pod koniec 2017 roku.
Karoseria samochodu ma 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2950 mm. Sport Turismo ma niemal identyczne wymiary, co standardowa Panamera, ale inna jest budowa tylnej części nadwozia. Wyżej poprowadzona linia dachu zapewnia większą ilość miejsca na głowy pasażerów z tyłu, ułatwia im wsiadanie i wysiadanie oraz zwiększa pojemność bagażnika do 520 litrów (425 l w wersji hybrydowej).Porsche Panamera Sport Turismo trafi do sprzedaży w Europie 7 października. Ceny od 448 do 968 tys. zł.
Druga generacja najlepiej sprzedającego suę SUV-a Mazdy. Auto zadebiutowało jsienią 2016 r. w Los Angeles, teraz świętuje premierę europejską. W ofercie silnikowej są 4 jednostki, w tym benzynowe SKYACTIV-G 2.0/165 KM i 2.5/192 KM oraz diesle SKYACTIV-D 2.2 w wariantach 160 i 165 KM, które do przeniesienia napędu wykorzystają 6-stopniowe przekładnie automatycznie z rodziny SKYACTIV-Drive lub manualne SKYACTIV-MT. Auto dostępne będzie w wersjach z napędem na przód lub na obie osie.