Jak się okazuje, nie zawsze producenci trafiają w gust swojego potencjalnego odbiorcy. Designerzy to artyści i często ich wizje odbiegają od realiów.
Powstają dziwne samochody, które z róznym powodzeniem utrzymują się w ofercie producentów.
Wybraliśmy auta, które z całą pewnością nie można uznać za życiowe sukcesy producentów.
Czy zatem jesteśmy w stanie wytypować najmniej udane auto?
Zapraszamy do głosowania.
Galeria zdjęć
Pontiac Aztec - amerykańskie "brzydkie kaczątko". W USA uznawany za jeden z największych niewypałów producenta.
SEAT Toledo - ta generacja miała zdobyć serca bogatych i wymagających użytkowników. Jednak o zdecydowanie małym powodzeniu zadecydował kontrowersyjny design, wzorowany na francuskim Renault Vel Satis.
Lancia Thesis - reprezentacyjna limuzyna, która miała stać się kontynuatorem bardzo popularnego i cenionego za komfort modelu o nazwie Kappa. Ostatecznie w ciągu siedmiu lat wyprodukowano 16 tys. egzemplarzy. Auto to jednak nie zdobyło takiej popularności jak poprzednik, który w wielu krajach (także w Polsce) spełniał z powodzeniem role limuzyny rządowej.
Mazda 121 - ten model uznano za wyjątkowo mało udany pod względem designu. Szczególnie widoczne były dysproporcje nadwozia.
Nissan Juke - najbardziej kontrowersyjny model japońskiej marki. Jak się okazuje nie ma to zupełnie wpływu na jego popularność, bo w Europie sprzedaje się nad wyraz dobrze.
AMC Gremlin - to kolejny "łowca nagród" w zakresie nieudanego designu. Trzydrzwiowy hatchback produkowany w latach 1970-1978. Do napędu tylnej osi oferowano silniki benzynowe R4, R6 oraz V8. Współpracowały one z 3-biegową przekładnią automatyczną oraz 3- i 4-biegową manualną skrzynię biegów. Chociaż auto to wzbudzało kontrowersje, to jednak wyprodukowano 671 475 egzemplarzy.
Bufori Geneva - produkowana w Malezji luksusowa limuzyna w stylu retro, ale z elementami współczesnego designu. Na tym przykładzie można się przekonać naocznie, iż nie wszystko uda się gustownie połączyć.
SsangYong Rodius - to łowca nagród, ale nie tych najbardziej prestiżowych. Uznany za największego brzydala w historii współczesnej motoryzacji.
Zastava Yugo - auto bazujące technicznie na Fiacie 127 i będące rozwinięciem włoskiej licencji. Jego podstawową wadą była zła jakość wykonania i przestarzała konstrukcja.
Mini Coupe - to jedna z kilku wersji popularnego Mini, która jednak nie prezentuje się najlepiej. Model ten uznano za najmniej udany w całej gamie brytyjskiej legendy.