Sprzedaż nowego coupé rozpocznie się w USA już w styczniu 2009 roku. Nie podano jeszcze jego ceny, ale można oczekiwać, że będzie to około 30 tys. dolarów. Wiadomo także, że dostępne będą dwie wersje – podstawowa i luksusowa Touring. W 2010 roku gamę uzupełni również kabriolet.
Sercem nowego sportowego coupé japońskiego producenta będzie 6-cylindrowy silnik benzynowy VQ37VHR, którego pojemność skokowa podwyższona została o 0,2 l, czyli na 3,7 l. Jego moc to 248 kW/ 332 KM przy 7000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 366 Nm przy 4800 obr./min. W zmodernizowanym silniku zmieniło się prawie 35 proc. komponentów. Nowością jest system VVEL, który optymalizuje otwieranie i zamykanie zaworów, zapewniając jednocześnie lepsze spalanie mieszanki i mniejsze zużycie paliwa.
Producent oferuje do wyboru jedną z dwóch przekładni. Siedmiostopniową automatyczną DRM (Downshift Rev Matching) i ASC (Adaptive Shift Control). Sześciostopniowa jest wyposażona w elektroniczny system z funkcją, którą Nissan nazywa SyncroRev Match. Kontroluje ona obroty silnika podczas zmian przełożenia. Zużycie paliwa obu przekładni jest porównywalne i wynosi w mieście 13,1 l/100 km, a na autostradzie 9 l/100 km. Dane te dotyczą jednak amerykańskiej specyfikacji auta.
Nowy Nissan 370 Z ma krótszy rozstaw osi (2550 mm), długość całkowitą 4244 mm (o 7 cm mniej od poprzednika). Natomiast o 33 mm zwiększyła się jego szerokość i o 8 mm obniżyła się wysokość.
Konstruktorzy obecnie zastosowali więcej elementów z metali lekkich oraz karbonu, co doprowadziło o obniżenie o 43 kg masy pojazdu. Jego karoseria jest obecnie sztywniejsza o 30 proc. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,30, a ze sportowym pakietem jest jeszcze korzystniejszy.
Nowe są bi-ksenonowe reflektory, przedni i tylny spoiler, większe średnice tarcz hamulcowych oraz nowa gama barw nadwozia. Zmieniło się także wnętrze, w którym powiększono zegary. Kierowca siedzi obecnie niżej, niż w poprzedniej wersji. Silnik uruchamiany jest za pośrednictwem przycisku na desce rozdzielczej.
Bogatsze wyposażenie wersji luksusowej Touring to m.in. system audio marki Bose, osiem głośników z subwooferem, system nawigacji satelitarnej z HDD o pojemności 9,3 GB.
Nie ma jeszcze informacji, kiedy nowy Nissan 370 Z będzie dostępny w Europie.