Co otrzymamy krzyżując Nissana Juke z Nissanem GT-R? Najszybszego, atrakcyjnego i najbardziej niesamowitego kompaktowego crossovera na świecie.

Śmiałe dzieło projektantów Nissana już wkrótce ujrzy światło dzienne. Mocno wysklepione nadkola, zmieniony przedni i tylny zderzak, a także unikatowy dzielony spojler wyraźnie zdradzają, że nie mamy do czynienia ze standardowym crossoverem.

Juke z sercem Nissana GT-R nie jest jednak wersją produkcyjną, a jednorazowym koncepcyjnym projektem, dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych. Powstaną tylko dwa egzemplarze Juke-R - po jednym przystosowanym do ruchu lewostronnego i prawostronnego.

Pojazd został skonstruowany przez Nissana i zbudowany przez RML - czołową firmę działającą w branży pojazdów wykorzystywanych w sportach samochodowych - przy współpracy Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTC-E).

Pod maską ekstremalnego crossovera pracuje silnik 3,8 V6 z podwójnym doładowaniem, zaadaptowany wprost z flagowego supersamochodu Nissana. Pod podłogą umieszczono pochodzącą również z GT-R sześciobiegową skrzynię transaxle, współpracującą ze zmodyfikowanym układem napędowym 4WD i wałem napędowym z GT-R. Samochód porusza się na 20-calowych aluminiowych kołach RAYS.

We wnętrzu z finezją połączono styl crossovera i supersamochodu. Deska rozdzielcza Juke została zmodyfikowana tak, aby znalazło się dla niej miejsce dla wskaźników, zegarów i 7-calowego wielofunkcyjnego wyświetlacza LCD z modelu GT-R. Pozostawiono charakterystyczną środkową konsolę Juke inspirowaną bakiem motocykla. Pozostałe elementy przypominają już bardziej wyposażenie samochodu przeznaczonego do jazdy po torze wyścigowym. Dwa sportowe fotele z pięciopunktowymi pasami otoczono widoczną klatką bezpieczeństwa zgodną ze standardami FIA i zwiększającą sztywność nadwozia, która musi dorównać osiągom.