Znacznej oszczędności w kosztach produkcji uzyskano przede wszystkim przez zmniejszenie ilości użytej platyny. Platyna służy jako katalizator umożliwiający reakcję wodoru i tlenu, chodzi jednak o bardzo drogi metal. Dzięki zwiększonej wytrzymałości elektrod wystarczy jej teraz o połowę mniej.

Skład ogniwa paliwowego jest teraz gęstszy niż u starszych wersji. Możliwe było to dzięki zwiększonej zdolności elektrolitu do przewodzenia prądu i nowym metalowym separatorom. Separatory, jeśli jest to potrzebne do regulacji reakcji, oddzielają wodór, tlen i wodę służącą do chłodzenia. Obecnie do ich produkcji wykorzystywane jest aluminium, jednak Nissan opracował metalowe separatory ze specjalną warstwą ochronną, która zapobiega korozji i zwiększa żywotność.

Dzięki tym rozwiązaniom udało się uzyskać dwukrotnie większą moc jednostkową. Wielkość ogniwa paliwowego mogła się więc zmniejszyć o 25 % z 90 do 68 l. Zarazem 1,4-krotnie zwiększyła się moc (z 90 do 130 kW). Testy eksploatacyjne nowych ogniw paliwowych rozpoczną się do końca bieżącego roku.