„Jury było pod szczególnym wrażeniem faktu, że Nissan zbudował kompaktowy pojazd dostawczy wyznaczający nowe standardy pod względem relacji przestrzeni wewnętrznej do wymiarów zewnętrznych" - powiedział Pieter Wieman. „NV 200 to bardzo dobrze zaprojektowany, kompaktowy van, którego atutami są wysoka jakość i niskie koszty eksploatacji" - kontynuował Wieman.

„Mamy bardzo ambitne plany związane z modelem NV200" - powiedział Palmer. „Chcemy oferować ten pojazd na tak różnych rynkach, jak japoński, europejski czy chiński. Rozważamy także sprzedaż w Ameryce Północnej, Indonezji i w innych regionach. Zakładamy, że w Europie uda nam się sprzedawać ponad 35 tysięcy egzemplarzy rocznie. Przy takich ambicjach wsparcie, jakie otrzymaliśmy w postaci nagrody IVoY jest dla nas bardzo cenne. Pomoże nam to zwiększyć popularność NV200 i zbudować mu dobrą reputację już na samym początku sprzedaży" - stwierdził Palmer.

W NV200 połączono atuty dwóch segmentów: wymiary zewnętrzne porównywalne z pojazdem dostawczym zbudowanym na bazie samochodu osobowego i przestrzeń ładunkową spotykaną w większych pojazdach. Samochód ma 4,4 m długości, 1,86 m wysokości i 1,69 m szerokości oraz imponującą pojemność przedziału towarowego. Dzięki pomysłowemu rozplanowaniu wnętrza długość przestrzeni ładunkowej przekracza 2 metry, co pozwala załadować do środka dwie standardowe europalety. Podłoga skrzyni ładunkowej znajduje się na wysokości zaledwie 524 mm. Kubatura przestrzeni towarowej NV200 wynosi 4,2 m3, czyli o 25% lub o cały metr sześcienny więcej niż w konkurencyjnych modelach.

Na rynek europejski trafią początkowo w dwie wersje NV200: furgon i kombi. W 2010 roku do oferty dołączy także wersja rodzinna. Ponadto, zgodnie z niedawną zapowiedzią Nissana, drugim pojazdem elektrycznym, jaki firma wprowadzi na masowy rynek będzie elektryczny pojazd dostawczy zbudowany właśnie na bazie modelu NV200.

Źródło: Nissan