Logo
WiadomościAktualnościNissan Skyline Coupe przyjazny dla pieszych

Nissan Skyline Coupe przyjazny dla pieszych

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Problemy, nad którymi pracują dziś konstruktorzy, polegają na zmniejszaniu sztywności maski, eliminacji ostrych krawędzi czy odpowiednim wyprofilowaniu przodu. Osoba uderzona samochodem najczęściej zostaje wystrzelona w powietrze, a następnie uderza głową o maskę. Uderzenie nie powinno być zbyt twarde, co rozwiązuje się dziś odmiennym profilowaniem i odpowiednimi wzmocnieniami maski.

W wypadku samochodów sportowych przedział silnikowy zapełniony jest silnikiem i jego komponentami, w dodatku maska jest płaska. Nie pomaga sama strefa zgniotu na masce, ponieważ między nią i silnikiem pozostaje zaledwie kilka centymetrów wolnej przestrzeni. W tym wypadku potrzebne jest przestylizowanie przodu auta (który jednak nie będzie już tak elegancki i sportowy) lub wprowadzenie kosztownego systemu samoczynnego podnoszenia maski w wypadku zderzenia. System sterowany jest elektronicznie na podstawie sygnału z czujnika uderzenia. Podniesienie maski zwiększa przestrzeń, dzięki której poszerza się strefa zgniotu podczas zderzenia z pieszym, przy czym nie grozi uderzenie do sztywnych elementów silnika.

W Europie w podobny system wyposażono np. Jaguar XK czy Citroen C6.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium