Logo
WiadomościAktualnościNowa Alfa Giulietta za 67,9 tys. zł

Nowa Alfa Giulietta za 67,9 tys. zł

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
|
Aktualizacja

Model, który debiutował na międzynarodowych targach IAA 2013 we Frankfurcie, a już dziś można ją zamówić u polskich dilerów. Giulietta MY 2014 wchodzi na rynek ze znaczącymi modyfikacjami, które podkreślają wartość marki Alfa Romeo, większą liczbą wersji wyposażenia i nową, niższą ceną zaczynającą się już od 67 900 zł.

Nowa Alfa Giulietta za 67,9 tys. zł
Auto Świat
Nowa Alfa Giulietta za 67,9 tys. zł

Alfę Romeo Giulietta MY 2014 od poprzedniej serii wyróżnia nowy design grillai świateł przeciwmgielnych oraz dodatkowe, metalizowane kolory: biały, niebieski i brązowy. Zmiany we wnętrzu objęły nowe koło kierownicy i zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, z której część przycisków została przeniesiona na środkową konsolę. Fotele zyskały nowy kształt, który zapewnia lepsze trzymanie kierowcy i pasażera, a także nowe, eleganckie tkaniny obiciowe i bogatszą kolorystykę. Przy wyborze skórzanej tapicerki panele drzwi i deski rozdzielczej utrzymane są w takich samych barwach.

Dodatkowo, kierowca Giulietty MY 2014 ma do dyspozycji nowy system Infotainment z nawigacją VP3/4, radiem UConnect, audiostreamingiem, AUX/USB/SD Media Hub, zintegrowanym portem iPod i łączem bluetooth, obsługiwanym z kolorowego, dotykowego wyświetlacza w rozmiarze 5 lub 6,5 cala albo za pomocą zintegrowanych przycisków na kierowcy. Poprawione wyciszenie wnętrza zapewnia lepszą akustykę i podnosi komfort podróży.

Giulietta na rok modelowy 2014 będzie posiadała aż pięć wersji wyposażenia. Pierwszą z nich stanowi nowowprowadzona wersja Impression z klimatyzacją, słynnym systemem zmiennych trybów jazdy Alfa D.N.A., który pozwala dostosować osiągi do stylu jazdy i potrzeb kierowcy w różnych warunkach pogodowych, z zapewniającym precyzję prowadzenia elektronicznym mechanizmem różnicowym Alfa Q2 i dynamicznym sterowaniem pojazdem VDC, dostępna w nowej, niższej cenie 67 900 zł.

Następnie klient ma do wyboru znane z poprzedniej serii wersje Progression i Distinctive, doposażone na 2014 rok w bardziej zaawansowane radio UConnect 5" z przyciskami sterowania radiem i telefonem w kole kierownicy, czujnik pomiaru ciśnienia w oponach i elektrycznie podnoszone tylne szyby. Dodatkowo, Distinctive została wzbogacona o chłodzony schowek oraz pakiet Widoczność zawierający przyciemnianą szybę przednią z czujnikiem deszczu i zmierzchu, elektrycznie chowane lusterka zewnętrzne i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.

Całkowitą nowością na 2014 rok jest bogato wyposażona wersja Exclusive zawierająca komfortowe wyposażenie Distinctive uzupełnione o felgi ze stopów lekkich R17" Elegante z oponami 225/45, czujniki zapachów, wilgotności oraz czujniki parkowania tylnego i obicie ze skóry połączonej z tkaniną Elegante. Z kolei topowa wersja Quadrifoglio Verde, dostępna z pełnym życia silnikiem 1750 TBi 16v 235 KM, w serii 1 zyskała radio UConnect, czujniki parkowania przód/tył, obicie ze skóry połączonej z Alcantarą i skrzynię biegów TCT. Ta ostatnia stanowi nowatorski, automatyczny układ przeniesienia napędu z dwoma suchymi sprzęgłami, złożony z dwóch równoległych przekładni, który umożliwia włączenie drugiej, gdy pierwsza nadal pracuje. Alfa TCT zapewnia nie tylko odczuwalnie większy komfort i bardziej sportową jazdę, ale również mniejsze spalanie.

Stałą cechą wszystkich wersji wyposażenia są takie same, najwyższej jakości systemy bezpieczeństwa, obejmujące m.in. specjalną platformę, na której bazuje konstrukcja pojazdu, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia. To dzięki nim Giulietta w roku premiery została uznana przez niezależny instytut Euro NCAP za najbezpieczniejszy europejski samochód kompaktowy i obecnie, po trzech latach, zajmuje trzecią pozycję w klasie małe auta rodzinne.

Alfa Romeo Giulietta MY 2014 zależnie od wersji jest dostępna do wyboru z jednym z udoskonalonych technicznie silników benzynowych: 1.4 TB 16v 105 KM, 1.4 TB 16v 120 KM, 1.4 TB MultiAir 16v 170 KM z opcjonalną automatyczną skrzynią Alfa TCT, wyposażonymi w system Start&Stop, ze wspomnianą, rewolucyjną jednostką napędową Quadrifolgio Verde 1750 TBi 16v 235 KM TCT, a także z trzema Dieslami: 1.6 JTDM 16v 105 KM, 2.0 JTDM 16v 150 KM i 2.0 JTDM 16v 170 KM również z systemem Start&Stop i dodatkowo Alfa TCT dla wersji 170-konnej.

Alfa Romeo Gilulietta MY 2014 - polskie ceny

SilnikiImpressionProgressionDistinctiveExclusiveQuadrifoglio Verde
1.4 TB 16v 105 KM67 900 zł71 900 zł---
1.4 TB 16v 120 KM-73 900 zł80 900 zł--
1.4 TB Mair 16v 170 KM--86 900 zł91 900 zł-
1.4 TB Mair 16v 170 KM TCT--94 900 zł99 900 zł-
1750 TBi 16v 235 KM TCT----117 400 zł
1.6 JTD 16v 105 KM-84 900 zł---
2.0 JTD 16v 150 KM--96 900 zł--
2.0 JTD 16v 170 KM---101 900 zł-
2.0 JTD 16v 170 KM TCT---109 900 zł-
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: