Dacia Jogger może zostać jedną z najważniejszych motoryzacyjnych nowości 2022 r. Ten samochód ma nowatorską formułę, fajny design, duże wnętrze i pojemny bagażnik, ale te wszystkie cechy dostają turbonapędu, jeśli zestawić je z ceną na polskim rynku. Oto dziewięć kluczowych faktów o tym modelu.
1. Dacia Jogger to połączenie kombi z SUV-em
Jogger jest sprytną mieszanką kombi i SUV-a. Auto docelowo zastąpi aż trzy modele w gamie Dacii: minivana Lodgy, wersję kombi Logana oraz osobową odmianę Dokkera.
2. Dacia Jogger to największy seryjny osobowy samochód w dziejach tego producenta
Nowe auto ma 454,7 cm długości, 178,4 cm szerokości i 163,2 cm wysokości. Dla porównania: minivan Lodgy mierzy 449,8 cm, a SUV Duster 434,1 cm długości.
Jogger ma też potężny rozstaw osi: 289,7 cm. To o 9 cm więcej niż w Lodgy i o 22 cm więcej od Dustera.
3. Dacia Jogger jest dostępna w wersjach 5- i 7-osobowej
Każdy kolejny rząd siedzeń zamontowano wyżej od wcześniejszego. Drugi o 5,5 cm niż pierwszy, trzeci o 2,5 cm niż drugi. We wnętrzu mamy schowki o łącznej pojemności 24 l, z czego 7 l przypada na skrytkę w desce rozdzielczej przed pasażerem, a 1,3 l na schowek między fotelami.
4. Dacia Jogger ma potężny bagażnik
Pojemności różnią się w zależności od liczby miejsc. W pięcioosobowej wersji bagażnik ma od 708 do 1819 l (według normy VDA). W odmianie siedmioosobowej to odpowiednio 160-1807 l.
5. Dacia Jogger ma świetną cenę
Bazowa pięcioosobowa wersja kosztuje 63 tys. 400 zł, a najtańsza siedmioosobowa 66 tys. 400 zł. Za dwa dodatkowe miejsca płaci się więc 3 tys. zł.
6. Dacia Jogger jest standardowo wyposażona w…
Samochód ma trzy poziomy wyposażenia: Essential, Comfort i SL Extreme.
W standardzie wersji Essential znajduje się np.:
- sześć poduszek powietrznych,
- mocowanie Isofix na dwóch bocznych miejscach drugiego rzędu,
- elektrycznie sterowane przednie szyby boczne,
- centralny zamek,
- radio DAB ze sterowaniem przy kierownicy,
- Bluetooth,
- uchwyt smartfona w desce rozdzielczej,
- LED-owe światła mijania i dzienne,
- światła przeciwmgłowe,
- automatyczne włączanie świateł mijania,
- elektryczne wspomaganie układu kierowniczego,
- komputer pokładowy,
- relingi dachowe.
Wersja Comfort dodaje do tego np. standardową:
- klimatyzację manualną,
- elektrycznie sterowane tylne szyby boczne,
- elektrycznie regulowane lusterka boczne,
- tylne czujniki parkowania,
- 8-calowy ekran w środkowej konsoli,
- kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto,
- modułowe relingi dachowe.
Z kolej odmiana SL Extreme to np. dodatkowa:
- klimatyzacja automatyczna,
- 16-calowe obręcze z lekkich stopów,
- kamera cofania.
7. Dacię Jogger można też wyposażyć w:
podgrzewanie przednich foteli (700 zł)
nawigację (1100 zł)
8. Dacia Jogger początkowo będzie mieć dwie wersje silnikowe
Są nimi:
- benzynowy TCe 110 (3 cylindry; 999 cm sześc.; 110 KM; 200 Nm/2900 obr./min; 0-100 km/h: 10,5 s; średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 l/100 km),
- benzynowy z instalacją LPG TCe 100 LPG (3 cylindry; 999 cm sześc.; 100 KM; 170 Nm/2000 obr./min; 0-100 km/h: 12,3 s; średnie zużycie LPG: 7,7-7,8 l/100 km).
9. Dacia Jogger ma nowoczesną platformę
Jogger bazuje na architekturze CMF-B, znanej nie tylko z Dacii Sandero i Logan, ale także z Nissana Juke oraz Renault Clio i Captura (Dacia należy do Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi).