Dacia Jogger może zostać jedną z najważniejszych motoryzacyjnych nowości 2022 r. Ten samochód ma nowatorską formułę, fajny design, duże wnętrze i pojemny bagażnik, ale te wszystkie cechy dostają turbonapędu, jeśli zestawić je z ceną na polskim rynku. Oto dziewięć kluczowych faktów o tym modelu.

1. Dacia Jogger to połączenie kombi z SUV-em

Dacia Jogger ma w sobie coś z SUV-a i z kombi. Foto: Dacia
Dacia Jogger ma w sobie coś z SUV-a i z kombi.

Jogger jest sprytną mieszanką kombi i SUV-a. Auto docelowo zastąpi aż trzy modele w gamie Dacii: minivana Lodgy, wersję kombi Logana oraz osobową odmianę Dokkera.

2. Dacia Jogger to największy seryjny osobowy samochód w dziejach tego producenta

Nowe auto ma 454,7 cm długości, 178,4 cm szerokości i 163,2 cm wysokości. Dla porównania: minivan Lodgy mierzy 449,8 cm, a SUV Duster 434,1 cm długości.

Jogger ma też potężny rozstaw osi: 289,7 cm. To o 9 cm więcej niż w Lodgy i o 22 cm więcej od Dustera.

3. Dacia Jogger jest dostępna w wersjach 5- i 7-osobowej

Dacia Jogger ma także wersję 7-osobową Foto: Dacia
Dacia Jogger ma także wersję 7-osobową

Każdy kolejny rząd siedzeń zamontowano wyżej od wcześniejszego. Drugi o 5,5 cm niż pierwszy, trzeci o 2,5 cm niż drugi. We wnętrzu mamy schowki o łącznej pojemności 24 l, z czego 7 l przypada na skrytkę w desce rozdzielczej przed pasażerem, a 1,3 l na schowek między fotelami.

4. Dacia Jogger ma potężny bagażnik

Bagażnik Dacii Jogger może mieć nawet 1819 l. Foto: Dacia
Bagażnik Dacii Jogger może mieć nawet 1819 l.

Pojemności różnią się w zależności od liczby miejsc. W pięcioosobowej wersji bagażnik ma od 708 do 1819 l (według normy VDA). W odmianie siedmioosobowej to odpowiednio 160-1807 l.

5. Dacia Jogger ma świetną cenę

Bazowa pięcioosobowa wersja kosztuje 63 tys. 400 zł, a najtańsza siedmioosobowa 66 tys. 400 zł. Za dwa dodatkowe miejsca płaci się więc 3 tys. zł.

6. Dacia Jogger jest standardowo wyposażona w…

Samochód ma trzy poziomy wyposażenia: Essential, Comfort i SL Extreme.

8-calowy ekran w środkowej konsoli to standard w wersji Comfort (od 71 tys. 400 zł). Foto: Dacia
8-calowy ekran w środkowej konsoli to standard w wersji Comfort (od 71 tys. 400 zł).

W standardzie wersji Essential znajduje się np.:

  • sześć poduszek powietrznych,
  • mocowanie Isofix na dwóch bocznych miejscach drugiego rzędu,
  • elektrycznie sterowane przednie szyby boczne,
  • centralny zamek,
  • radio DAB ze sterowaniem przy kierownicy,
  • Bluetooth,
  • uchwyt smartfona w desce rozdzielczej,
  • LED-owe światła mijania i dzienne,
  • światła przeciwmgłowe,
  • automatyczne włączanie świateł mijania,
  • elektryczne wspomaganie układu kierowniczego,
  • komputer pokładowy,
  • relingi dachowe.

Wersja Comfort dodaje do tego np. standardową:

  • klimatyzację manualną,
  • elektrycznie sterowane tylne szyby boczne,
  • elektrycznie regulowane lusterka boczne,
  • tylne czujniki parkowania,
  • 8-calowy ekran w środkowej konsoli,
  • kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto,
  • modułowe relingi dachowe.

Z kolej odmiana SL Extreme to np. dodatkowa:

  • klimatyzacja automatyczna,
  • 16-calowe obręcze z lekkich stopów,
  • kamera cofania.

7. Dacię Jogger można też wyposażyć w:

podgrzewanie przednich foteli (700 zł)

nawigację (1100 zł)

8. Dacia Jogger początkowo będzie mieć dwie wersje silnikowe

Są nimi:

  • benzynowy TCe 110 (3 cylindry; 999 cm sześc.; 110 KM; 200 Nm/2900 obr./min; 0-100 km/h: 10,5 s; średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 l/100 km),
  • benzynowy z instalacją LPG TCe 100 LPG (3 cylindry; 999 cm sześc.; 100 KM; 170 Nm/2000 obr./min; 0-100 km/h: 12,3 s; średnie zużycie LPG: 7,7-7,8 l/100 km).

9. Dacia Jogger ma nowoczesną platformę

Dacia Jogger bazuje na przedłużonej architekturze Nissana Juke'a. Foto: nissan / Auto Świat
Dacia Jogger bazuje na przedłużonej architekturze Nissana Juke'a.

Jogger bazuje na architekturze CMF-B, znanej nie tylko z Dacii Sandero i Logan, ale także z Nissana Juke oraz Renault Clio i Captura (Dacia należy do Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi).