Toyota jakiś czas temu zaprezentowała zdjęcia studyjne nowego Aurisa i przekazała pierwsze informacje na jego temat. Teraz, niespełna tydzień przed oficjalną premiera w Paryżu, przekazuje kolejną porcję wiadomości.
Nowa Toyota Auris, podobnie jak Avensis, będzie produkowana w brytyjskiej fabryce marki w Burnaston. W gamie silników znajdzie się pięć jednostek napędowych: dwie benzynowe o pojemnościach 1.33 oraz 1.6, dwie dieslowskie (1.4 i 2.0) i oczywiście wersja hybrydowa. Przyjrzyjmy się tej ostatniej.
Poprzednia generacja Aurisa w hybrydowej odmianie była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem tej kategorii w Europie (zaraz po Priusie). Teraz może się to zmienić.
Połączenie benzynowego motoru 1.8 z elektrycznym silnikiem o mocy 60kW daje maksymalnie 136 KM. W zależności o stanu naładowania baterii oraz stylu jazdy, nowy Auris Hybrid może pokonać do 2 km bez użycia silnika spalinowego (w trybie EV, nie przekraczając 50 km/h).
Przyspieszenie od 0-100 km/h w hybrydowym Aurisie wynosi 10.9 sekundy, a prędkość maksymalna kończy się na 180 km/h. Emisja CO2 w aucie poruszającym się na 15-calowych felgach mieści się w 89 g/km.
Nowa generacja Toyoty Auris Hybrid charakteryzuje się obniżonym środkiem ciężkości, co pozwoliło zredukować sztywność sprężyn i stabilizatorów. To z kolei przekłada się na wyższy komfort podróżowania i lepszą precyzję układu kierowniczego.
Toyota Auris Hybrid będzie dostepna w czterech wersjach wyposażeniowych: Live, Active, Style oraz Lounge. Więcej o modelu dowiemy się podczas Paris Moto Show.
Galeria zdjęć
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show