Początki modelu sięgają 1985 roku , kiedy to na salonie genewskim zaprezentowano Lancię Y10. Był to „miniaturowy flagowiec" o stylu i wyposażeniu niespotykanym w ówczesnych samochodach typu ekonomicznego i o nowatorskim duchu, towarzyszącym każdej kolejnej generacji „Y" aż do dnia dzisiejszego. W 1996 roku na rynki trafiłą druga generacja. Schodząca ze sceny, dotychczasowa seria o nazwie Ypsilon została wprowadzona w 2003 roku.
Nowa Lancia Ypsilon wchodzi do sprzedaży w Europie kontynentalnej w czerwcu br. i występuje po raz pierwszy w wersji 5-drzwiowej (tylne drzwi mają ukryte klamki). Od września auto będzie także sprzedawane w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler. Produkcję samochodu zlokalizowano w zakładzie Fiata w Tychach, po tym jak ogłoszono, że następna generacja Fiata Pandy będzie wytwarzana we Włoszech.
Wybór wśród trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop oznacza, iż dostępnych jest ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu.
Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe - 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG).
Standardowa Lancia Ypsilon posiada niezbyt bogate wyposażenie: system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i asystentem hamowania BAS, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, elektryczne szyby z prozdu i 4 poduszki powietrzne. W maluchu premium brak jest nawet manualnej klimatyzacji, radia czy felg aluminiowych. Te opcje występują od wersji Gold.
Topowa wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego, zagłówki siedzeń tylnych oraz tapicerkę z delikatnej skóry.
Dla osób zainteresowanych dalszą i ekskluzywną personalizacją samochodu dostępna jest pełna gama akcesoriów Są to m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, fartuchy progowe, przyciemniane klosze świateł głównych, czarne nakładki progowe z podświetlanym logo, reflektory ksenonowe, system infotainment „Blue&Me-TomTom LIVE" oraz pakiety akcesoryjne wyposażenia.
Model/Silnik | Wersja | MRodzaj paliwa | Cena w PLN |
Lancia Ypsilon 1.2 8v 69 KM | Silver | Benzyna | 44 900 |
Lancia Ypsilon 1.2 8v 69 KM | Gold | Benzyna | 48 900 |
Lancia Ypsilon 0.9 85 KM | Gold | Benzyna | 53 900 |
Lancia Ypsilon 1.3 JTD 95 KM | Gold | Diesel | 59 900 |
Lancia Ypsilon 0.9 85 KM MTA | Gold | Benzyna | 57 900 |
Lancia Ypsilon 1.2 8v 69 KM | Platinum | Benzyna | 54 900 |
Lancia Ypsilon 0.9 85 KM | Platinum | Benzyna | 59 900 |
Lancia Ypsilon 1.3 JTD 95 KM | Platinum | Diesel | 65 900 |
Lancia Ypsilon 0.9 85 KM MTA | Platinum | Benzyna | 63 900 |