Po SUV-ie CX5, nowa Mazda 6 jest drugim modelem, który powstał od podstaw z wykorzystaniem technologii SKYACTIV oraz w zgodzie z językiem stylistycznym KODO. Wygląd jest oczywiście kwestią gustu, ale nie można zaprzeczyć, że najnowsza Mazda 6 jest bardzo ładnym samochodem. Model seryjny jest następcą koncepcyjnego Takeri, który Mazda zaprezentowała w grudniu 2011 roku w Tokio.
„Tworząc trzecią generację modelu Mazda 6, stosowaliśmy podstawową zasadę marki: „przyjemność z jazdy”. Chcieliśmy stworzyć samochód, który reaguje i zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego kierowca - powiedział Hiroshi Kajiyama, menadżer projektu nowej Mazdy 6.
„Wyróżniający się design podkreśla moc i dynamikę samochodu. Wachlarz oryginalnych innowacji wzmacnia wrażenie komfortu i przyjemności. Doskonałe rozwiązania techniczne i wykonanie Mazdy sprawiły, że powstał samochód, który działa tak doskonale, że sprawia wrażenie, jakby reagował na intencje kierowcy, a nie na fizyczny ruch podczas prowadzenia, hamowania czy przyspieszania. W skrócie, nowa Mazda 6 oferuje „radość z jazdy”, jakiej kierowcy zwykle oczekują od Mazdy, a te emocje rozpoczynają się, zanim kierowca uruchomi silnik i pozostają z nim długo po zakończeniu jazdy. Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł zobaczyć wyraz twarzy ludzi wysiadających z samochodu po pierwszej jeździe Mazdą6” - dodał Kajiyama.
Nowa Mazda 6 będzie przestronniejsza od poprzedniczki, co odczują pasażerowie na tylnej kanapie. Większej pojemności ma być także bagażnik. Jeśli chodzi o design deski rozdzielczej, to jest ona identyczna z tą z CX-5, tak samo, jak kierownica i zestaw wskaźników.
W specyfikacji rosyjskiej flagowa Mazda 6 będzie występować z dwoma benzynowymi silnikami: 2.0/110 KM i 2.5/192 KM, które mogą współpracować z 6-stopniową, ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Na pozostałych rynkach, w tym polskim, jednostka 2.0 SKYACTIV będzie oferowana w mocniejszej, 165-konnej wersji. Z całą pewnością pojawi się również dwulitrowy turbodiesel, który napędza już Mazdę CX-5. Samochód będzie wyposażony w system i-stop, który wyłącza silnik podczas postoju, a także w układ odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP. Te rozwiązania mają obniżyć zużycie paliwa pojazdu.
Nowa Mazda 6 trafi do sprzedaży pod koniec 2012 roku.