Logo
WiadomościAktualnościNowe Audi A6 Avant – dopracowane kombi

Audi A6 Avant zachowało swoją dotychczasową sylwetkę. Debiutującą odsłonę tego modelu najłatwiej rozpoznać po nowych światłach. Standardem są przednie reflektory LED (dostępne będą jeszcze ich dwa opcjonalne warianty, w tym HD Matrix). Tylne lampy połączono ze sobą ozdobną, chromowaną listwą.

Odświeżona karoseria skrywa przestronniejsze wnętrze niż poprzednik. Większa swobodę w obszarze nóg i ramion odczują pasażerowie na przednich i tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika pozostała na zbliżonym poziomie – 565 litrów (po złożeniu oparć kanapy: 1680 l).

Nowe Audi A6 Avant – rewolucja we wnętrzu

Audi A6, tak jak modele A8 i A7, przeszło rewolucję w środku. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono dwa ekrany dotykowe. Górny o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego, a dolny (8,6 cala) – do sterowania klimatyzacją, opcjami komfortowym i wpisywania tekstu do nawigacji czy wyszukiwarki internetowej. Przed oczami kierowcy znajduje się kolejny wyświetlacz, tzw. wirtualny kokpit, umożliwiający różne tryby prezentacji informacji odnośnie prędkości jazdy, danych z komputera pokładowego czy widoku mapy nawigacji.

Nowe Audi A6 Avant – elektryfikacja napędu

Wszystkie silniki nowego A6 (3.0 TSI i 3.0 TDI) będą wyposażone w zwiększającą wydajność technikę „mild hybrid”, która wymagała wprowadzenia 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego. System odzyskuje i ponownie wykorzystuje energię oraz pozwala gładko i szybko wyłączać i włączać silnik spalinowy. Alternator-rozrusznik przesyła zaoszczędzoną energię do osobnego akumulatora litowo-jonowego. W sprzyjających warunkach duże kombi Audi może przejść w tryb „żeglowania” z wyłączonym silnikiem od 55 do 160 km/h, a system star/stop aktywuje się już przy 22 km/h.

Nowe Audi A6 Avant – bogata oferta

Automatyczna skrzynia biegów będzie należeć do wyposażenia standardowego (tiptronic lub s tronic w zależności od wybranego silnika). W większości wersji będzie oferowany napęd quattro. Do wyboru będą aż cztery typy układów zawieszenia: podstawowe ze stalowymi sprężynami, sportowe (obniżone i usztywnione), zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne pneumatyczne. Na liście opcji znajda się ponadto: układ tylnych kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy. Każdy kierowca powinien znaleźć coś dla siebie. Na pokładzie pojawią się najnowsze aktywne systemy bezpieczeństwa Audi, wspomagające prowadzącego samochód w ruchu miejskim, jak i w trasie.

Nowe Audi A6 w wersji sedan pojawi się w polskich salonach w czerwcu. Na odmianę Avant trzeba będzie zaczekać nieco dłużej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium