- A6 Avant jest największym kombi w gamie Audi
- Nowa generacja modelu otrzymała najnowsze rozwiązania techniczne
- Sprzedaż rozpocznie się w drugiej połowie roku
Audi A6 Avant zachowało swoją dotychczasową sylwetkę. Debiutującą odsłonę tego modelu najłatwiej rozpoznać po nowych światłach. Standardem są przednie reflektory LED (dostępne będą jeszcze ich dwa opcjonalne warianty, w tym HD Matrix). Tylne lampy połączono ze sobą ozdobną, chromowaną listwą.
Odświeżona karoseria skrywa przestronniejsze wnętrze niż poprzednik. Większa swobodę w obszarze nóg i ramion odczują pasażerowie na przednich i tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika pozostała na zbliżonym poziomie – 565 litrów (po złożeniu oparć kanapy: 1680 l).
Nowe Audi A6 Avant – rewolucja we wnętrzu
Audi A6, tak jak modele A8 i A7, przeszło rewolucję w środku. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono dwa ekrany dotykowe. Górny o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego, a dolny (8,6 cala) – do sterowania klimatyzacją, opcjami komfortowym i wpisywania tekstu do nawigacji czy wyszukiwarki internetowej. Przed oczami kierowcy znajduje się kolejny wyświetlacz, tzw. wirtualny kokpit, umożliwiający różne tryby prezentacji informacji odnośnie prędkości jazdy, danych z komputera pokładowego czy widoku mapy nawigacji.
Nowe Audi A6 Avant – elektryfikacja napędu
Wszystkie silniki nowego A6 (3.0 TSI i 3.0 TDI) będą wyposażone w zwiększającą wydajność technikę „mild hybrid”, która wymagała wprowadzenia 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego. System odzyskuje i ponownie wykorzystuje energię oraz pozwala gładko i szybko wyłączać i włączać silnik spalinowy. Alternator-rozrusznik przesyła zaoszczędzoną energię do osobnego akumulatora litowo-jonowego. W sprzyjających warunkach duże kombi Audi może przejść w tryb „żeglowania” z wyłączonym silnikiem od 55 do 160 km/h, a system star/stop aktywuje się już przy 22 km/h.
Nowe Audi A6 Avant – bogata oferta
Automatyczna skrzynia biegów będzie należeć do wyposażenia standardowego (tiptronic lub s tronic w zależności od wybranego silnika). W większości wersji będzie oferowany napęd quattro. Do wyboru będą aż cztery typy układów zawieszenia: podstawowe ze stalowymi sprężynami, sportowe (obniżone i usztywnione), zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne pneumatyczne. Na liście opcji znajda się ponadto: układ tylnych kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy. Każdy kierowca powinien znaleźć coś dla siebie. Na pokładzie pojawią się najnowsze aktywne systemy bezpieczeństwa Audi, wspomagające prowadzącego samochód w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Nowe Audi A6 w wersji sedan pojawi się w polskich salonach w czerwcu. Na odmianę Avant trzeba będzie zaczekać nieco dłużej.