Bazowa odmiana nowego Renault Megane została wyceniona na 59 900 zł. Za taką kwotę otrzymujemy samochód z benzynowym silnikiem 1.6 SCe, generującym 114 KM mocy i 156 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowy, wolnossący motor współpracuje z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach i jest w stanie rozpędzić nowe Megane od 0 do 100 km/h w czasie 12,2 sekundy.
Seryjne wyposażenie (poziom Life) obejmuje m.in.: manualną klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, system ESC, światła do jazdy dziennej i tylne światła w technologii LED, system wspomagania przy ruszaniu na wzniesieniu, czujniki ciśneinia w oponach, regulator/ogranciznik predkości, centralny zamek, elelktrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne, radioodtwarzacz z Bluetooth i USB oraz fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Podstawowe Megane stanowi interesującą ofertę, tylko Hyundai i30 (1.4/100 KM Base) jest tańszy - od 54 400 zł, Peugeot 308 (1.2 VTI/82 KM Access) kosztuje tyle samo - 59 900 zł. Zdecydowana większość konkurencji jest droższa. Dla porównania bazowy Ford Focus (1.6/85 KM Trend) kosztuje od 63 690 zł, a Volkswagen Golf (1.2/85 KM Start) to wydatek przynajmniej 64 830 zł. Podane ceny to ceny katalogowe bez promocji. Na to, by stwierdzić czy bogatsze wersje nowej odsłony kompaktowego Renault będą również tak atrakcyjne cenowo, musimy jeszcze trochę poczekać.
Pełna gama nowego Renault Megane na polski rynek zostanie przedstawiona w lutym.
Poza wolnossącym silnikiem 1.6, gama jednostek napędowych będzie obejmować turbodoładowane silniki - trzy benzynowe (1.2 TCe/115 KM i 1.2 TCe/130 KM i 1.6 TCe/205 KM w wersji GT) oraz cztery wysokoprężne (1.5 dCi/90 KM, 1.5 dCi/110 KM, 1.6 dCi/130 KM i 1.6 dCi/160 KM).