BMW serii 7 piątej generacji w porównaniu do poprzednika nieznacznie urosło, zwiększył się również rozstaw osi, który osiąga teraz wartość 3070 mm w wersji standardowej i 3210 mm w wersji wydłużonej. Rozmiary nadwozia wynoszą u zwykłej siódemki 5072 x 1902 x 1479 mm, odmiana z wydłużonym rozstawem ma rozmiary 5212 x 1902 x 1478 mm.
Napęd nowego BMW serii 7 zapewniają zupełnie nowe silniki, które dzięki koncepcji BMW EfficientDynamic cechują się wyższą mocą przy większej oszczędności. W ofercie nowego BMW serii 7 jak na razie pojawiły się tylko doładowane silniki. Pod maską 740i i 740Li nie znajdziemy już widlastej ósemki o pojemności 4,0 l i mocy 225 kW (306 KM), jej miejsce zajął rzędowy 6-cylindrowy silnik Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferujący 240 kW (326 KM).
Na uwagę zasługują również zmiany w wersjach 750i i 750Li, gdzie pozostał co prawda 8-cylindrowy silnik, ale jego pojemność zmniejszono z 4,8 do 4,4 l, a po dodaniu doładowania Twin Turbo i bezpośredniego wtrysku paliwa (200 barów) moc zwiększyła się z 270 kW (367 KM) do 300 kW (408 KM). Turbosprężarki i katalizatory umieszczono nietypowo pomiędzy dwoma rzędami cylindrów, co umożliwiło przeprowadzenie zmian w kolektorze dolotowym i układzie wydechowym i zminimalizowanie w ten sposób strat ciśnienia.
Kolejne zmiany dotyczą wersji 730d, gdzie nadal montowany będzie 6-cylindrowy turbodiesel o pojemności 3,0 l, teraz jednak z trzecią generacją bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. w porownaniu z poprzednia wersją doszło do zwiększenia mocy z 170 kW (231 KM) do 180 kW (245 KM). Wszystkie silniki współpracują z 6-biegowym automatem ZF.
Oczekiwane poszerzenie oferty jednostek napędowych przygotowano na przyszły rok. Wydłużona wersja nareszcie otrzyma najsłabszego diesla, czyli wspominaną wyżej 6-cylindrową jednostkę o pojemności 3,0 l. Wersja ta będzie oznaczana jako 730Ld. Potwierdzono również odmianę 735d z podwójnie doładowanym 3-litrowym silnikiem znanym z mniejszych modeli. W BMW 7 moc tej jednostki wzrośnie do 220 kW (299 KM).
Na razie jedynym modelem, który otrzyma napęd na wszystkie koła, będzie 8-cylindrowa odmiana 750xi/750Lxi. Z niecierpliwością oczekiwana kombinacja turbodiesla i napędu na cztery koła szykuje się dopiero na rok 2010 w ramach kolejnego poszerzania oferty.
Na szczycie oferty stanie wersja 760i/760Li. Nie zostało jeszcze potwierdzone, czy auto otrzyma wolnossący 12-cylindrowy silnik, jest to jednak bardzo prawdopodobne. Na odwrotnym końcu oferty miałaby się w 2009 roku pojawić podstawowa 6-cylindrowa odmiana 730i, która dostępna będzie również jako wydłużone 730Li.