BMW 1 zyskało lepsze właściwości jezdne, mocniejsze silniki oraz ładniejszy design. W konsekwencji kierowca będzie czerpał jeszcze więcej przyjemność z jazdy. Nowe specjalne edycje dwudrzwiowego Coupe zostały zmodyfikowane z dbałością o najmniejsze szczegóły. Wszystkie dodatki wyglądają tak, jakby były ekskluzywnym wyposażeniem standardowym. W przypadku wersji z pakietem BMW M Sports skupiono się na poprawie nie tylko wyglądu, ale i właściwości jezdnych. Indywidualizmu każdej z wersji przydają nowe wzory felg dostępnych w rozmiarach 16, 17 i 18 cali (w zależności od jednostki napędowej). Firma zadbała o poszerzenie oferty lakierów oraz kolorów tapicerki.

Czterodrzwiowe BMW 1 będzie dostępne z nowymi silnikami: czterocylindrowym benzynowcem – 125i oraz dwoma turbodieslami 125d i 116d EfficientDynamics Edition. Wszystkie trzy jednostki napędowe mają doładowanie TwinPower Turbo. Nowe dwulitrówki w BMW 125i i BMW 125d są znacznie mocniejsze od poprzedników, a także ekonomiczniejsze.

Silnik BMW 125i poza doładowaniem z turbiną TwinScroll ma nowy precyzyjny układ wtryskowy, system zmiennego skoku zaworów ssących Valvetronic oraz VANOS. Wszystkie modyfikacje pozwoliły osiągnąć moc 218 KM przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm jest dostępny od 1350 obr./min. do 4800 obr./min. W konsekwencji przyspieszenie do setki trwa 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna auta wzrosła do 245 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,6 litra na 100 km.Diesel w BMW 125d może poszczycić się tą samą mocą – 218 KM. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy to 450 Nm, jest on dostępny w zakresie 1500 - 2500 obr./min. Nowy silnik pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy (tyle samo czasu potrzebuje 125i wyposażone w 8-biegowy automat). Prędkość maksymalna to 240 km/h. Średnie zużycia paliwa tej jednostki jest jeszcze niższe i wynosi 4,8 litra na 100 km.Ulepszony został również mniejszy diesel – 116d. Moc silnika to 116 KM, a moment obrotowy to 260 Nm osiągane w zakresie 1750-2500 obr./min. Może przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 sekundy nie zachwyca, ale średnie zużycie paliwa tak – BMW 1 z tym silnikiem potrzebuje 3,8 litra ropy na przejechanie 100 km.Natomiast BMW Z4 będzie mogło pochwalić się nowym systemem składania dachu. Operacja rozłożenia dachu będzie trwała 22 sekundy, a złożenia 19 sekund. Hydrauliczny system pozwala składać i rozkładać dach przy poruszaniu się z prędkością do 40 km/h.BMW serii 3 podobnie jak BMW 1 będzie mogło pochwalić się wydajniejszymi jednostkami napędowymi z TwinTurbo:-320i: moc 184 KM, moment obrotowy 270 Nm od 1250 obr./min, przyspieszenie do 100 km/h 7,3 sekundy-318d: moc 143 KM,moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min do 2500 obr./min, przyspieszenie 9,3 sekundy-316d: moc 116 KM, moment obrotowy 260 Nm od 1750 obr./min do 2500 obr./min, przyspieszenie 10,9 sekundyTechnologia BluePerformance Technology będzie dostępna opcjonalnie dla BMW 320d i spełni normy emisji spalin EU6.Normy emisji Euro 6 spełni także BMW serii 5 z dieslem 2.0 zarówno w nadwoziu kombi i sedan. Dla modeli BMW 528i i BMW 550i nie przewidziano żadanych zmian w silnikach.BMW 6 z jednostkami wysokoprężnymi będzie dostępne z napędem na wszystkie koła – xDrive. Pozwoli on w pełni wykorzystać moc 313 KM i 660 Nm generowanych przez sześcocylindrowego diesla.