W kilku targowych pawilonach swoje premiery przedstawia większość koncernów motoryzacyjnych. Zabrakło jednak m.in. Forda, który ma wiele nowości, ale zaprezentuje je w innych okolicznościach, i to już niebawem. Opel jest obecny w Paryżu, ale nie pokazuje najnowszej Insigni, która wejdzie do sprzedaży już za kilka miesięcy.

Ten salon zdominowały z pewnością francuskie koncerny. Przebojem Citroena jest C3, Peugeot pokazał m.in. 3008 i 5008. Sporo nowości można zobaczyć na stoiskach renault i Dacii.

Swoją obecność mocno zaznaczyła Skoda i jej najnowszy SUV Kodiaq. Zainteresowanie tym samochodem jest ogromne. Bratnie Audi zaprezentowało nowe Q5. Silna jest tez reprezentacja Korei. Kia i Hyundai sypią premierami jak z rękawa.

Japoński Nissan pokazuje długo oczekiwaną Micrę, a Honda – dziesiąta generację Civica. Mitsubishi odświeżyło model ASX i wystawiło zaawansowany technicznie koncept GT PHEV.

Bardzo ciekawie prezentuje się sekcja aut luksusowych i sportowych. Paryski salon będzie trwał do 16 października 2016 r.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” (40/2016) polecamy m.in.

- Nowe Audi Q5, SUV-y Alfa Romeo, Audi, BMW i Volvo w 2017 r.

- Nissan Micra – prezentacja japońskiego malucha 5. generacji

- Kia Carens i Soul po face liftingu

- BMW Indywidual – auto „skrojone i uszyte” zgodnie z gustem odbiorcy

- Fordy Fiesta i Ka+

- Hyundai Tucson, Renault Kadjar i SsangYong XLV – porównanie kompaktowych SUV-ów

- Volvo V60 Polester – fabrycznie stuningowane kombi

- Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI

- Opel Astra Sports Tourer z dieslem 1.6 CDTI

- Auto na firmę w Czechach

- Co można podłączyć do gniazda OBD

- Samodzielna wymiana lamp ksenonowych

- Z drugiej ręki – Hyundai i30 (od 2012 r.)

- Top 5: auta klasy średniej za 15 tys. zł

- Fascynacje: Audi TT RS kontra Sport Quattro

- Polonez Atu (1996-1997)

Foto: auto świat / Auto Świat

Zapraszamy do lektury!