Zmiany w koncernie General Motors spowodowały także inne spojrzenie na nowe modele. Z 25 przygotowywanych do produkcji w większości należy do niższych segmentów. Koncern chce lepiej reagować na wymagania klientów. W tym celu będzie wykorzystywana komunikacja internetowa. Przy rozwoju nowych modeli ich konstruktorzy będą korzystać z firmowego bloga FastLane. Kolejnym krokiem będą dyskusje on-line z designerami w ramach projektu The Lab. Rok modelowy 2010
Ożywienie marki Buick oparte zostanie na pięciometrowym sedanie LaCrosse. Nowa generacja zbudowana na platformie Opla Insignia otrzyma nowoczesne silniki3,0 V6 (190 kW) i 3,6 V6 (209 kW). Standardem będzie sześciostopniowa przekładnia automatyczna Hydra-Matic 6T70 z napędem wszystkich kół. W późniejszym okresie ofertę uzupełni czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra.Ofertę Cadillaca poszerzy crossover SRX z silnikiem 3,0 V6 o mocy 198 kW lub 2,8 Turbo o mocy 224 kW. Kolejną nowością jest kombi Cadillac CTS Sport Wagon.
Chevrolet odnosi sukcesy z nowym modelem Camaro. W 2011 roku Amerykanie doczekają się także jego wersji z otwartym nadwoziem. Tym samym Camaro stanie się pełnowartościowym konkurentem obecnego Mustanga. W okresie zmniejszonego zainteresowania o duże modele SUV wciąż ważne w ofercie są corssovery Chevrolet Equinox i GMC Terrain z silnikami o pojemności skokowej 2,4 l i 3,0 V6.
Rok modelowy 2011
Według General Motors przyszłość producenta związana jest przede wszystkim z technologią Chevroleta Volt, który trafi do sprzedaży w 2011 roku. Buick zaprezentuje nowy crossover na bazie ChevroletaEquinox, który dostępny będzie także w wersji hybrydowej.
Również Cadillac zamierza produkować auta niższych segmentów. Po zmienionym modelu BLS, który sprzedawany jest jedynie w Europie, dojedzie nowy model klasy średniej ATS. Ma on w USA konkurować z BMW seria 3. W ofercie znajdzie się sedan i coupé, które dostępne będą też z napędem czterech kół.
Przygotowywany jest także mniejszy Buick (obecnie żaden model tej marki nie jest krótszy niż 5 m, a następca Cadillaca DTS, zbudowany na bazie Buicka LaCrosse otrzyma nazwę XTS i napęd czterech kół.