W Nissanie GT-R przeprowadzono szereg zmian w silniku, nadwoziu oraz skrzyni biegów, których zadaniem jest poprawa i tak bardzo dobrych osiągów i własciowści jezdnych.
Chemia na zimę
GT-R ma nie tylko więcej mocy, ale jest także bardziej ekonomiczny, a w konsekwencji przyjaźniejszy dla środowiska. Na szczęście nie wpłynęło to na obniżenie osiągów auta przynajmniej tych podawanych w katalogu.Poza modyfikacjami jednostki napędowej zastosowano nowe „asymetryczne” zawieszenie w autach z kierownicą po prawej stronie, wpływających korzystnie na jakość prowadzenia auta. Szkoda, że wersja „For Track Pack” - lżejsza ze zmodyfikowanym zawieszeniem i drobnymi zmianami nadwozia będzie dostępna obecnie wyłącznie na rynkach: Japońskim, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA.”Moc silnika wzrosła do 550 KM osiąganych przy 6400 obr./min. a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 632 Nm, jest on dostępny w przedziale obrotów 3200 obr./min. - 5800 obr./min.
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!Poprawę elastyczności oraz mocy jednostki napędowej uzyskano dzięki:- zastosowaniu nowego kolektora dolotowego, oraz zwiększonego kanału doprowadzającego powietrze do intercoolera,- modyfikacjom układu wydechowego i układu kontroli emisji spalin,- obniżeniu oporów powietrza dzięki zastosowaniu małego katalizatora pod podwoziem,- zastosowaniu nowych zaworów wypełnionych metalicznym sodem oraz usprawnionych systemów sterowania fazami rozrządu.Modyfikacje skrzyni biegów to:- wzmocnienie konstrukcji wybieraka,- sztywniejsze łożyskowanie koła zamachowego,- zastosowanie wyczynowego oleju w mechanizmie różnicowym Motul Nismo Competition Type 75W140.Nadwozie:- wzmocnienie przegrody czołowej,- sztywniejsze elementy pod deską rozdzielczą.Całość uzupełniają modyfikacje zawieszenia i hamulcówPo stronie kierowcy jest zwiększone obciążenie przez wał napędzający, który przebiega z prawej strony w autach przeznaczonych do ruchu lewostronnego. By zminimalizować różnice zastosowanoasymetryczne zawieszenie. Lewa sprężyna przedniego zawieszenia jest twardsza, a tylny wahacz jest zamocowany nieco wyżej niż prawy. To rozwiązanie znane z aut wyczynowych. Te modyfikacje dostępne są wyłącznie w autach z kierownicą po prawej stronie.Montowane opcjonalnie hamulce węglowo-ceramiczne pozwalają uzyskać jednocześnie znakomite właściwości jezdne dzięki ich wysokiej skuteczności.We wnętrzu zastosowano niebieskie podświetlenie pierścienia otaczającego tarcze obrotomierza. Kamera cofania jest teraz wyposażeniem standardowym. Głośniki niskotonowe zostały zastąpione tymi z wersji Egoist.