W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Renault Symbioz — co to za samochód? Bardzo ciekawy SUV
Renault Symbioz to nowy hybrydowy SUV w ofercie Francuzów. Ze swoją długością 4,41 m wypełnia lukę między krótszym od niego o ok. 17 cm miejskim Renault Captur i dłuższym od 10 cm od Symbioza Australem. To rozmiar, który pozwala mu konkurować z najpopularniejszymi SUV-ami i crossoverami na rynku. Dużym atutem Symbioza jest przestronność. Tylne miejsca przesuwają się maksymalnie o 16 cm, co znacząco wpływa na pojemność bagażnika. Z kanapą odsuniętą do tyłu bagażnik ma 492 litry, z kolei po przysunięciu tylnego rzędu maksymalnie do przodu przestrzeń bagażowa zwiększa się do 624 litrów. Ponadto kufer oferuje podwójną podłogę.
Renault Symbioz zużywa mniej niż 5 l benzyny na 100 km
Hybrydowy układ E-Tech hybrid 145 złożony jest z czterocylindrowego silnika o pojemności 1.6 i mocy 94 KM, silnika elektrycznego o mocy 36 kW i alternatora-rozrusznika o mocy 18 kW. Systemowo układ ma 145 KM, a akumulatory czerpią prąd z małego akumulatora o pojemności 1,2 kWh. Całość współpracuje z wielotrybową automatyczną skrzynią biegów. Hybryda jest w stanie jeździć przez 80 proc. czasu jedynie na silniku elektrycznym, a spalanie Symbioza wynosi 4,6 l/100 km. Zasięg Renault Symbioza sięga 1000 km. Francuski SUV ma przy tym bardzo przyzwoite osiągi. Bez problemu rozpędza się do 170 km na godz., a przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. lekko przekracza 10 sekund.
Bogate wyposażenie i bardzo niska miesięczna rata
Ofertę Renault Symbioza warto sprawdzić zwłaszcza teraz, ponieważ miesięczna rata startuje od 899 zł miesięcznie. Renault przygotowało też ofertę 24-godzinych samodzielnych jazd testowych, żeby przekonać się, jak sprawuje się hybryda. Symbioz imponuje wyposażeniem. Z przodu do dyspozycji są ponadto dwa złącza USB-C oraz indukcyjna ładowarka (od wersji techno). Nagłośnienie zostało opracowane przez firmę Harmann Kardon. W Symbiozie dostępny jest szklany dach Solarbay, który może być przezroczystą taflą lub mieć mleczną powłokę. Naprzeciwko kierowcy znajduje się drugi wyświetlacz o przekątnej 10,4 cala, który jest zsynchronizowany z tym centralnym. Oba ekrany są sterowane przez system openR link, oparty na Android Automotive 12, więc na pokładzie znajduje się Asystent Google, z którym można rozmawiać w naturalny sposób. Jest także sklep Play z wieloma aplikacjami stworzonymi specjalnie dla samochodowego systemu, ale przede wszystkim wewnętrzną nawigacją są Mapy Google.