Już po pierwszym pokazie usłyszeliśmy różne zdania na temat najnowszego wcielenia Passata. Według producenta jest to kolejna generacja, ale wielu kwestionuje takie określenie i bardziej skłania się ku faceliftingowi.
Volkswagen już w przeszłości łączył cechy kolejnych generacji. Tym samym siódma generacja Passata stanowi jedynie techniczne rozwinięcie poprzednika, który produkowany był od 2005 roku.
Niezmienione zostało zawieszenie pojazdu, a rozstaw osi wydłużył się jedynie o 3 mm do 2712 mm. W sedanie nie zmieniła się ani szerokość, ani wysokość, a długość urosła o 4 mm. Bagażnik ma o 90 l większą pojemność, czyli 565 l.
VW Passat sedan | 7. generacja (od 2010) | 6. generacja (2005-2010) | różnice |
Długość [mm] | 4769 | 4765 | +4 |
Szerokość [mm] | 1820 | 1820 | 0 |
Wysokość [mm] | 1472 | 1472 | 0 |
Rozstaw osi [mm] | 2712 | 2709 | +3 |
Pojemność bagażnika [mm] | 565 | 485 | +80 |
Kombi Passat Variant ma też minimalnie różniące się wymiary. Jest o 3 mm krótszy – 4771 mm i o 1 mm niższy – 1516 mm. Bagażnik w ustawieniu podstawowym i przy złożonych tylnych siedzeniach ma o 90 l większą pojemność.
Passat Variant | 7. generacji (od 2010) | 6. generacji (2005-2010) | różnice |
Długość [mm] | 4771 | 4774 | -3 |
Szerokość [mm] | 1820 | 1820 | 0 |
Wysokość [mm] | 1516 | 1517 | -1 |
Rozstaw osi [mm] | 2712 | 2709 | +3 |
Pojemność bagażnika [mm] | 603/1731 | 513/1641 | +90 / +90 |
Podstawowym silnikiem będzie czterocylindrowy 1.4 TSI o mocy 90 kW. Będzie on dostępny w dwóch wersjach – standardowej i bardziej oszczędnej BlueMotion Technology z systemem start-stop.
Kolejne to: 1,8 TSI o mocy 118 kW oraz 2,0 TSI o mocy 155 kW, które współpracują z sześciostopniową przekładnią manualną lub dwusprzęgłową DSG. Wszystkie jednostki benzynowe z turbosprężarką przystosowane są do paliwa Pb95.
Podwójnie doładowany turbosprężarką i kompresorem silnik 1.4 TSI EcoFuel ma moc 110 kW. Jest on przystosowany fabrycznie do spalania gazu ziemnego (CNG).
Volkswagen zapowiada także silnik o pojemności skokowej 3.6 l FSI o mocy 220 kW (300 KM). Nie wiadomo jeszcze czy zachowa on swoje dotychczasowe oznaczenie R36, czy jedynie V6 (R).
Silnik | 1,4 TSI | 1,4 TSI BMT | 1,8 TSI | 2,0 TSI | 1,4 TSI EcoFuel |
Przekładnia | 6M | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) | 6M (6DSG) | 6M |
Pojemność skokowa [cm3] | 1390 | 1390 | 1798 | 1984 | 1390 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 90/5000 | 90/5000 | 118/5000-6200 | 155/5300-6200 | 110/5500 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 200/1500-4000 | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 280/1700-5200 | 220/1500-4500 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 203 | 205 | 220 | 238 (236) | 214 |
Przypspieszenie 0-100 km/h [s] | 10,3 | 10,3 | 8,5 | 7,6 | 9,8 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,3 | 5,9 (6,0) | 6,9 (7,0) | 7,2 (7,7) | 6,6 (CNG 4,3) |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1440 | 1451 (1473) | 1502 (1517) | 1537 (1544) | 1598 |
Wszystkie turbodiesle otrzymały standardowo pakiet BlueMotion Technology. Podstawę stanowi czterocylindrowy 1.6 TDI o mocy 77 kW, który pozwala na jednym zbiorniku pokonanie dystansu nawet 1600 km. Pozostałą częścią oferty są silniki o pojemności skokowej 2.0 l z napędem przedniej osi lub wszystkich czterech kół (4Motion), współpracujące z przekładnią manualną lub DSG.
Silnik | 1,6 TDI BMT | 2,0 TDI BMT | 2,0 TDI BMT4Motion | 2,0 TDI BMT | 2,0 TDI BMT4Motion |
Przekładnia | 6M | 6M (6DSG) | 6M | 6DSG | 6DSG |
Pojemność skokowa [cm3] | 1598 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Cylindry/zaworyy | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 77/4400 | 103/4200 | 103/4200 | 125/4200 | 125/4200 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 195 | 211 | 210 | 223 | 220 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 12,2 | 9,8 | 9,9 | 8,6 | 8,5 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 4,3 | 4,6 (5,2) | 5,3 | 5,3 | 5,6 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1499 | 1532 (1560) | 1637 | 1591 | 1644 |
Pierwsze egzemplarze trafią do niemieckich użytkowników w drugiej połowie listopada 2010 roku, a u dilerów w innych krajach europejskich kilka tygodni później.