Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Volkswagen Passat – dane techniczne

Nowy Volkswagen Passat – dane techniczne

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Po paryskiej prezentacji czas na szczegóły. Nowy Passat, który jest produkowany w Emden będzie dostępny u niemieckich dilerów już od połowy listopada 2010 roku

Nowy Volkswagen Passat – dane techniczne
Zobacz galerię (23)
Auto Świat
Nowy Volkswagen Passat – dane techniczne

Już po pierwszym pokazie usłyszeliśmy różne zdania na temat najnowszego wcielenia Passata. Według producenta jest to kolejna generacja, ale wielu kwestionuje takie określenie i bardziej skłania się ku faceliftingowi.

Volkswagen już w przeszłości łączył cechy kolejnych generacji. Tym samym siódma generacja Passata stanowi jedynie techniczne rozwinięcie poprzednika, który produkowany był od 2005 roku.

Niezmienione zostało zawieszenie pojazdu, a rozstaw osi wydłużył się jedynie o 3 mm do 2712 mm. W sedanie nie zmieniła się ani szerokość, ani wysokość, a długość urosła o 4 mm. Bagażnik ma o 90 l większą pojemność, czyli 565 l.

VW Passat sedan7. generacja (od 2010)6. generacja (2005-2010)różnice
Długość [mm]47694765+4
Szerokość [mm]182018200
Wysokość [mm]147214720
Rozstaw osi [mm]27122709+3
Pojemność bagażnika [mm]565485+80

Kombi Passat Variant ma też minimalnie różniące się wymiary. Jest o 3 mm krótszy – 4771 mm i o 1 mm niższy – 1516 mm. Bagażnik w ustawieniu podstawowym i przy złożonych tylnych siedzeniach ma o 90 l większą pojemność.

Passat Variant7. generacji (od 2010)6. generacji (2005-2010)różnice
Długość [mm]47714774-3
Szerokość [mm]182018200
Wysokość [mm]15161517-1
Rozstaw osi [mm]27122709+3
Pojemność bagażnika [mm]603/1731513/1641+90 / +90

Podstawowym silnikiem będzie czterocylindrowy 1.4 TSI o mocy 90 kW. Będzie on dostępny w dwóch wersjach – standardowej i bardziej oszczędnej BlueMotion Technology z systemem start-stop.

Kolejne to: 1,8 TSI o mocy 118 kW oraz 2,0 TSI o mocy 155 kW, które współpracują z sześciostopniową przekładnią manualną lub dwusprzęgłową DSG. Wszystkie jednostki benzynowe z turbosprężarką przystosowane są do paliwa Pb95.

Podwójnie doładowany turbosprężarką i kompresorem silnik 1.4 TSI EcoFuel ma moc 110 kW. Jest on przystosowany fabrycznie do spalania gazu ziemnego (CNG).

Volkswagen zapowiada także silnik o pojemności skokowej 3.6 l FSI o mocy 220 kW (300 KM). Nie wiadomo jeszcze czy zachowa on swoje dotychczasowe oznaczenie R36, czy jedynie V6 (R).

Silnik1,4 TSI1,4 TSI BMT1,8 TSI2,0 TSI1,4 TSI EcoFuel
Przekładnia6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)6M
Pojemność skokowa [cm3]13901390179819841390
Cylindry/zawory4/44/44/44/44/4
Moc [kW/obr./min]90/500090/5000118/5000-6200155/5300-6200110/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]200/1500-4000200/1500-4000250/1500-4200280/1700-5200220/1500-4500
Prędkość maksymalna [km/h]203205220238 (236)214
Przypspieszenie 0-100 km/h [s]10,310,38,57,69,8
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,35,9 (6,0)6,9 (7,0)7,2 (7,7)6,6 (CNG 4,3)
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]14401451 (1473)1502 (1517)1537 (1544)1598

Wszystkie turbodiesle otrzymały standardowo pakiet BlueMotion Technology. Podstawę stanowi czterocylindrowy 1.6 TDI o mocy 77 kW, który pozwala na jednym zbiorniku pokonanie dystansu nawet 1600 km. Pozostałą częścią oferty są silniki o pojemności skokowej 2.0 l z napędem przedniej osi lub wszystkich czterech kół (4Motion), współpracujące z przekładnią manualną lub DSG.

Silnik1,6 TDI BMT2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT4Motion2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT4Motion
Przekładnia6M6M (6DSG)6M6DSG6DSG
Pojemność skokowa [cm3]15981968196819681968
Cylindry/zaworyy4/44/44/44/44/4
Moc [kW/obr./min]77/4400103/4200103/4200125/4200125/4200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Prędkość maksymalna [km/h]195211210223220
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]12,29,89,98,68,5
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,34,6 (5,2)5,35,35,6
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]14991532 (1560)163715911644

Pierwsze egzemplarze trafią do niemieckich użytkowników w drugiej połowie listopada 2010 roku, a u dilerów w innych krajach europejskich kilka tygodni później.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: