Auto-Hold, zapobiegającą toczeniu się pojazdu podczas ruszania lub postoju.

Jest też trzecia generacja systemu wspomagającego parkowanie Park Assist (ułatwia wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego), system Blind Spot (podczas zmiany pasa ruchu ostrzega o obecności pojazdów w martwym polu) oraz Rear Traffic Alert, system informujący podczas manewrowania na wstecznym biegu o samochodach nadjeżdżających z boku.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymagania normy Euro 6. W ofercie znajdzie się pięć silników – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 115 KM do 220 KM. Jednostki benzynowe: 1.4 TSI o mocy 150 KM i 2.0 TSI o mocy 220 KM, a wysokoprężne to: 1.6 TDI o mocy 115 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 184 KM. Wersja z napędem na cztery koła 4Motion oferowana będzie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 150 KM.

Za wyjątkiem najmniejszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), umożliwiającą korzystanie z funkcji tzw. żeglowania (pozwala oszczędzać paliwo, po zdjęciu nogi z gazu silnik zostaje odłączony). W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia DSG znajduje się w wyposażeniu seryjnym.

Wnętrze pojazdu umożliwia komfortową jazdę oraz wiele praktycznych konfiguracji siedzeń. Na pokładzie są też nowe systemy podnoszące komfort podróżowania oraz poziom bezpieczeństwa. Pierwszym systemem o którym warto wspomnieć jest nowy system multimedialny zapewniający wysoki stopień kompatybilności zarówno z telefonami Apple jak i tymi pracującymi w oparciu o system Android. „MirrorLink”, „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google) - to coś na co czeka wielu fanów nowinek technologicznych.