Kiedy auto staje się klasykiem? Mimo relatywnie młodego wieku ta Astra kombi właśnie się nim stała. Producent postanowił włączyć ją do swojej kolekcji Opel Classic w siedzibie firmy w Rüsselsheim. Samochód, należący do późnych egzemplarzy generacji G, napędzany jest 80-konnym dieslem o pojemności 1,7 l. Jego właścicielem jest Niemiec Henning Barth, pracownik firmy Opel, który jeździł tym autem średnio 100 km dziennie na trasie z domu do pracy. Barth kupił używaną Astrę z przebiegiem 100 tys. km za 5 tys. euro, po czym dołożył jeszcze swoje pół miliona km. Licznik nie kłamie - auto przejechało w sumie ponad 600 tys. km.

Jak oświadcza właściciel, silnik, skrzynia biegów, turbosprężarka ani pompa wysokociśnieniowa nigdy nie odmówiły posłuszeństwa. „Nawet sprzęgło wciąż jest oryginalne” — mówi z dumą szczęśliwy posiadacz 17‑letniej Astry. Jaka jest recepta na taki sukces? Właściciel sam wydaje się zdumiony tak dobrym stanem auta, przyznaje jednak, że zawsze o nie dbał. Nic dziwnego, że zdecydował się na kolejną Astrę — dobrze utrzymany egzemplarz generacji J z dieslem 2.0 o mocy 165 KM, w dodatku chce nią przejechać jeszcze dłuższy dystans niż dotychczasowym samochodem.

Opel oferował Astrę G w latach 1998–2005 w siedmiu wariantach nadwozia i w 12 wersjach silnikowych o mocy od 65 KM do 200 KM. W 2002 r. wprowadzono usportowioną Astrę OPC z silnikiem o mocy 141 kW (192 KM), zwiększonej później do 147 kW (200 KM). Astra G była dostępna jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, coupé, kabriolet, kombi oraz dostawczy furgon. W sumie wyprodukowano prawie 4 miliony egzemplarzy modelu tej generacji.