Wynik uzyskany przez firmę Opel jest znacznie lepszy niż wynik całego rynku, który wzrósł jedynie o jeden procent. Udział firmy w europejskim rynku zwiększył się o ponad 0,3 punktu procentowego i osiągnął w styczniu wartość 5,4 procenta.

Opel znacząco poprawił wyniki sprzedaży w krajach Europy Zachodniej, takich jak Francja (wzrost o około 34 procent), Włochy (wzrost o około 29 procent), Hiszpania (wzrost o około 23 procent), Wielka Brytania (wzrost o około 13 procent) i Niemcy (wzrost o około 9 procent).

Największy wzrost sprzedaży samochodów Opel — o niemal dwie trzecie — odnotowano w Portugalii. Również w Polsce osiągnięto imponujący wynik, aż o ponad 30 procent lepszy od uzyskanego w ubiegłym roku.  Ogółem firma Opel zwiększyła sprzedaż na 15 rynkach i zwiększyła udział w rynku w 13 krajach.

Rozwój marki w Europie to w znacznym stopniu zasługa nowych modeli. Sprzedano prawie 22 000 egzemplarzy nowej Corsy (wzrost o około 45 procent) oraz blisko 4 500 egzemplarzy ADAMa (niemal o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku). W tym samym okresie sprzedaż Mokki wzrosła o 17 procent, a Merivy — o blisko 25 procent.

„Doskonały początek roku mimo pewnych niesprzyjających okoliczności to dowód na to, że nasza ofensywa produktowa przynosi spodziewane efekty” — podkreślił Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. „W dalszym zwiększeniu wyników sprzedaży pomogą nowa Corsa, KARL oraz debiutująca jeszcze w tym roku nowa Astra”.