Opel Vivaro jest na rynku już 15 lat. Producent świętował niedawno sukces modelu, z linii montażowych zjechało już bowiem 750 tys. egzemplarzy pojazdu. Druga generacja Vivaro pojawiła się w 2014 roku. Powiększono wówczas jego możliwości ładunkowe i zmieniono wygląd. Pojawiły się reflektory o ciekawym kształcie z falistą krawędzią, duży grill, chromowana listwa z logo w centralnej części, a boki Opla ozdobiły przetłoczenia.
Zmiany sprawiły, że na Vivaro przyjemniej jest zawiesić oko. Bliźniak Renault Trafica w zależności od wersji mierzy 5 m lub 5,4 m, natomiast wysokość wynosi 1,97 m, mamy więc większy środek transportu, bez konieczności zaprzęgania do działania "ciężkiej artylerii".
Egzemplarz, którym jeździliśmy, został wyposażony w miejsca dla 8 osób, które mogą podróżować pojazdem w komforcie, dając swobodę kierowcy, a do tego bez pogniecionych kolan i ze sporą ilością przestrzeni nad głową. W razie potrzeby, można zamówić także opcję z trzema siedzeniami z przodu, wówczas do Vivaro wsiądzie 9 podróżnych.
Fotel kierowcy z podparciem odcinka lędźwiowego jest wygodny dla naszych pleców, które nie powinny cierpieć nawet podczas dłuższych podróży. Z głównego miejsca w samochodzie mamy dobrą widoczność na drogę dzięki wysokiemu położeniu fotela, dużej przedniej szybie oraz znacznej wielkości bocznych lusterek.
Wykończenie wnętrza jest poprawne i przydałoby się tutaj więcej nowoczesności. Z kolei dla tych, którzy potrzebują dodatkowej dawki luksusu, Opel ma w zanadrzu zestaw Tourer Pack dodający do wyposażenia elegancji m.in. za pomocą skórzanej tapicerki. Vivaro od środka jest przejrzyste, nie przytłacza nadmiarem przycisków, pokręteł, a wręcz uderza prostotą. Do obsługi systemu multimedialnego IntelliLink wykorzystano 7-calowy wyświetlacz.
Pasażerowie wsiądą do Vivaro przez rozsuwane boczne drzwi z obu stron, natomiast dostęp do części ładunkowej jest możliwy za pomocą otwieranej do góry klapy. W zależności od wersji pojazd ma masę dopuszczaną 2,7 lub 2,9 tony. Demontując ostatni rząd foteli (konfiguracja 6-osobowa), przetransportujemy pojazdem 4m3 bagażu. Maksymalne możliwości ładunkowe, jakie uzyskamy w Vivaro Kombi to prawie 6m3.
We wnętrzu pojazdu zagospodarowano także przestrzeń na liczne drobiazgi. W górnej części deski rozdzielczej od strony pasażera znajdziemy zamykany schowek, tuż za ekranem nawigacji umieszczono półkę, a po prawej stronie drążka zmiany biegów chowaną podstawkę pod kubek z kawą.
Maska Vivaro skrywa jednostkę BiTurbo CDTI o pojemności 1,6 litra, która generuje 145 KM mocy oraz 340 Nm momentu obrotowego. Maksymalnie można rozpędzić Vivaro do183 km/h. Pojazd dobrze radzi sobie podczas przyspieszania, tłumi drobne nierówności tak więc nie powinny być one zbyt uciążliwe dla pasażerów. Ponadto model jak na swoje wymiary jest dosyć zwrotny, co doświadczyliśmy manewrując autem w miejskim zaułku. Apetyt na paliwo wyniósł 7,7 l/100 km przy mieszanej jeździe na trasie oraz w warunkach miejskich.
Opel Vivaro to model o różnym przeznaczeniu. Może służyć m.in. jako środek transportu dla dużej rodziny, drużyny siatkarskiej lub grupy przyjaciół. Oprócz wersji pasażerskiej samochód występuje także w wariancie furgon, kabina załogowa, a także kabina z platformą do zabudowy.
Cena Vivaro w polskich salonach w wersji o masie 2,7 tony rozpoczyna się od 84 880 zł, natomiast za wariant pasażerski kombi trzeba zapłacić od 97 467 zł. W standardzie Opel oferuje radio z głośnomówiącym systemem telefonicznym, komputer pokładowy, a także elektryczne szyby przednie, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka, klimatyzację oraz zamek centralny z pilotem.