Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 SIDI Turbo został wyposażony w silnik o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm osiąganym w zakresie od 1700 do 4700 obr./min. Według producenta, z tym smilnikiem Zafira Tourer to najpotężniejszy kompaktowy samochód jednobryłowy dostępny na rynku.
Silnik 1,6 SIDI Turbo oferowany jest z sześcioprzekładniową manualną skrzynią biegów charakteryzującą się płynną zmianą przełożeń.
W modelu z silnikiem o mocy 200 KM zastosowano także technologię tłumienia drgań zawieszenia FlexRide, jak również nowoczesne układy wspomagające, takie jak przednia kamera Opel Eye, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert i kamera cofania. Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe sprawiają, że prowadzenie Zafiry Tourer i podróżowanie nią dostarczają wspaniałych wrażeń.
Wyposażona w tę jednostkę napędową Zafira Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy, a na piątym biegu od 80 do 120 km/h w zaledwie 8,3 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, a zużycie paliwa w cyklu łączonym – 7 l/100 km (zgodnie z Rozporządzeniem [UE] nr 715/2007) przy emisji 164 gramów CO2 na kilometr.
Nowy silnik 1,6 SIDI Turbo o mocy 200 KM jest najsilniejszy w rodzinie Zafira Tourer. W 2013 r. Opel rozszerzył ofertę Zafira Tourer o model wysokoprężny 2,0 BiTurbo CDTI o mocy maksymalnej 195 KM, osiągający moment obrotowy 400 Nm. Dostępne są także cicha jednostka wysokoprężna 1,6 CDTI uzyskująca 136 KM i 320 Nm przy zużyciu paliwa zaledwie 4,1 l/100 km i emisji 109 gramów CO2 na kilometr oraz wersja 1,6 SIDI Turbo o mocy 170 KM. Poza szerokim wyborem jednostek benzynowych i wysokoprężnych w serii Zafira Tourer oferowane są także opcje z napędem alternatywnym – 1,4 LPG 140 KM i 1,6 CNG 150 KM.
Ceny nowej Zafiry Tourer 1,6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 200 KM zostaną opublikowane na początku listopada.