Auto Świat Wiadomości Aktualności Peugeot Partner z silnikiem 1.6 e-HDI FAP

Peugeot Partner z silnikiem 1.6 e-HDI FAP

Peugeot sukcesywnie zwiększa liczbę swoich modeli w technologię e-HDI. Od lipca w wysokoprężny silnik i system Stop-Start może być już wyposażony także Partner w wersji osobowej Teppe i dostawczej Furgon

Peugeot Partner z silnikiem 1.6 e-HDI FAP
Auto Świat
Peugeot Partner z silnikiem 1.6 e-HDI FAP

Samochód z nowym 112-konnym turbodieslem, oferowany w zależności od rynku z manualną i/lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, ma wyznaczać nowe standardy w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Technologia e-HDi ma pozwalać zaoszczędzić nawet do 15 proc. na zużyciu paliwa w cyklu miejskim.

Silniki e-HDi w naturalny sposób zachęcają do ekologicznego stylu prowadzenia, dzięki zastosowanemu eko-licznikowi, który sumuje na wybranym odcinku trasy czas wyłączenia silnika, a także dzięki funkcji wymuszenia wyłączenia silnika, uruchamiającej się przy prędkości 20 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów oraz przy 8 km/h w wersji ze skrzynią zautomatyzowaną. Rozwiązania te umożliwiają osiągnięcie maksymalnie długich faz wyłączenia silnika, czego efektem jest radość z podróżowania w ciszy oraz ograniczenie zużycia paliwa. Peugeot Partner e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.

Obie wersje Partnera e-HDi (osobowa i furgon), wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów, cechuje jeszcze jeden charakterystyczny element. Otóż dźwignia zmiany biegów została w nich zastąpiona przez okrągły przełącznik, idealnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, oraz dwie łopatki zmiany biegów, usytuowane za kierownicą. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się przestrzeń w przedniej części kabiny, co jest szczególnie istotne w wersji z trzema siedzeniami w pierwszym rzędzie. W efekcie usunięto część konsoli centralnej, na której opierała się dźwignia zmiany biegów, na rzecz większej przestrzeni dla pasażera zajmującego miejsce na środkowym fotelu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:PartnerWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków