Samochód z nowym 112-konnym turbodieslem, oferowany w zależności od rynku z manualną i/lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, ma wyznaczać nowe standardy w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Technologia e-HDi ma pozwalać zaoszczędzić nawet do 15 proc. na zużyciu paliwa w cyklu miejskim.

Silniki e-HDi w naturalny sposób zachęcają do ekologicznego stylu prowadzenia, dzięki zastosowanemu eko-licznikowi, który sumuje na wybranym odcinku trasy czas wyłączenia silnika, a także dzięki funkcji wymuszenia wyłączenia silnika, uruchamiającej się przy prędkości 20 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów oraz przy 8 km/h w wersji ze skrzynią zautomatyzowaną. Rozwiązania te umożliwiają osiągnięcie maksymalnie długich faz wyłączenia silnika, czego efektem jest radość z podróżowania w ciszy oraz ograniczenie zużycia paliwa. Peugeot Partner e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.

Obie wersje Partnera e-HDi (osobowa i furgon), wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów, cechuje jeszcze jeden charakterystyczny element. Otóż dźwignia zmiany biegów została w nich zastąpiona przez okrągły przełącznik, idealnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, oraz dwie łopatki zmiany biegów, usytuowane za kierownicą. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się przestrzeń w przedniej części kabiny, co jest szczególnie istotne w wersji z trzema siedzeniami w pierwszym rzędzie. W efekcie usunięto część konsoli centralnej, na której opierała się dźwignia zmiany biegów, na rzecz większej przestrzeni dla pasażera zajmującego miejsce na środkowym fotelu.