- Stoiska Peugeota w Genewie broni wielki lew
- Najważniejszymi premierami są: nowy Peugeot 508 i Rifter
- Poza samochodami wystawiono również hulajnogi, rowery i przedmioty codziennego użytku
Wszyscy dobrze wiemy, jak wygląda logo Peugeota. To lew, którego zresztą znajdziemy na każdym samochodzie tej marki. Założymy się jednak, że nigdy nie widzieliście logo Peugeota w takiej postaci, w jakiej można je podziwiać podczas salonu samochodowego w Genewie. To spektakularna rzeźba ogromnych rozmiarów. Ma 4,8 m wysokości, aż 12,5 m długości.
Rzeźba lwa ma – jak twierdzi Peugeot – pokazywać dumę tej marki. Dumę z wysokiego poziomu jakości, bez żadnych kompromisów. Oczywiście niemal 5-metrowy lew przypomina też o tym, że logo firmy Peugeot ma już 160 lat. Znak ten został bowiem zastrzeżony w 1858 roku. I pewnie niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wówczas symbolizował najważniejsze zalety... pił zębatych. W tamtych latach to właśnie ten produkt był przebojem francuskiej marki, a lew podkreślał ich sprężystość, wytrzymałość zębów oraz szybkość cięcia.
Zresztą, nawet dziś marka Peugeot to nie tylko samochody, z czego pewnie niewiele osób zdaje sobie sprawę. Tymczasem dział Peugeot Design Lab od wielu lat zajmuje się też projektowaniem wielu chętnie kupowanych przedmiotów codziennego użytku, które można też podziwiać na stoisku Peugeota. Przykładowo, są to wysokiej jakości torby i walizki podróżne, wiertarki, zegarki, a nawet młynki do soli i pieprzu. Francuska marka prezentuje też swoje ubrania z linii Peugeot Lagen. Mało tego, możemy też obejrzeć ekologiczne środki transportu, które pozwalają łatwo dojechać do celu od miejsca, w którym pozostawia się samochód. Są to pomysłowa hulajnoga e-Kick oraz składany rower eF02. W obu przypadkach zastosowano przy tym elektryczne wspomaganie.
Oczywiście mamy też inne poza 508 premiery, które zainteresują miłośników motoryzacji. Przede wszystkim to Peugeot Rifter, który jest modelem przeznaczonym dla ludzi prowadzących aktywny styl życia, także dla rodzin, które potrzebują pakownego i funkcjonalnego auta. Rifter ma mocną, wytrzymałą konstrukcję, ale – jak inne nowe Peugeoty – wyposażony jest w i-Cockpit® . Model ten, czego nikt nie ukrywa, nawiązuje do tradycji uniwersalnych samochodów Peugeota takich, jak choćby słynny Partner.
Uzupełnijmy, że Riftera można mieć w wersji z silnikami 1.2 PureTech o mocach 110 oraz 130 KM, a także z dieslami 1.5 BlueHDi dysponującymi mocą 75, 100 lub 130 KM. Ciekawostką jest zaś koncepcyjny model Rifter 4x4 który pokazuje, jak mógłby wyglądać Rifter 4x4, czyli z napędem na obie osie. W tym pojeździe wykorzystano napęd firmy Dangel oraz specjalne opony. Zwiększono też prześwit o 8 cm, a to bardzo duża różnica w porównaniu z seryjnym Rifterem. Inne elementy wyposażenia konceptu to rozkładany na dachu namiot Overland oraz rower górski Peugeot eM02 FS Powertube, wyposażony w elektryczne wspomaganie, które czerpie energię z akumulatora wbudowanego w ramę.
Z kolei entuzjaści sportu samochodowego docenią to, że będą mogli zapoznać się z niesamowitym, wyczynowym Peugeotem 208 WRX Sébastiena Loeba. Samochód ten będzie brał udział w rallycrossowych wyścigach rozgrywanych w ramach Mistrzostw Świata FIA WRX. Ma napęd na cztery koła, moc 560 KM, moment obrotowy 850 Nm, a waży zaledwie 1300 kg. Do setki rozpędza się w dwie sekundy! Równie interesujący jest 308 TCR, czyli dostosowana do wyścigów wersja 308 GTi. Będziemy ją mogli podziwiać na europejskich torach wyścigowych.