Otwarcia uroczystości, która z racji ambicji francuskiej marki miała bardzo awangardową oprawę dokonał Dyrektor marki DS w Polsce - David Guerin oraz Piotr Borowiecki – Dyrektor salonu DS. Inauguracja warszawskiego salonu była okazją do zaprezentowania ambicji Marki, ale przede wszystkim jej przyszłego zaangażowania w sztukę, design i modę.

Francuska marka DS usamodzielniła się 1 czerwca 2014 roku. Wykorzystuje całą wiedzę inżynierską i know-how Grupy PSA, pielęgnuje geny odwagi w zakresie stylu i rozwiązań technologicznych przekazane przez kultowy i awangardowy model DS19 z 1955 roku.

Otwarcie pierwszego salonu DS w Polsce przy Alei Krakowskiej 206 w Warszawie, stało się manifestem hasła przewodniego marki – THE SPIRIT OF AVANT GARDE. Ambicją Salonu DS jest bowiem zapoczątkowanie cyklu inicjatyw kulturalnych i uczynienia z salonu przestrzeni osobliwych wydarzeń artystycznych, płaszczyzny, gdzie będzie można przeżywać niebanalne wystawy, pokazy oraz współpracować z awangardowymi twórcami.