Zimówka jest dostępna w 30 rozmiarach. Dzięki temu pasuje do samochodów od segmentu A do SUV i Van. Jak duży jest rynek? Naprawdę imponujący. Specjaliści Pirelli oceniają, że w Europie jest około 70 milionów kierowców. Aż jeden na czterech sezonowo ma do czynienia z trudnymi warunkami drogowymi i decyduje się na zakup opony zimowej.

Włoscy inżynierowie podczas prac nad nowym ogumieniem w pierwszej kolejności skupili się na lamelach. Elementy wykonane w technologii 4D są o 50 procent dłuższe niż w innych zimówkach. Dodatkowo pełnią dwie role.

Podczas jazdy po asfalcie tworzą zwartą bryłę, a gdy pojazd trafi na śnieg, otwierają się i łapią przyczepność. Skutek? Zdaniem producenta Cinturato Winter oferuje o 7 procent wyższy wskaźnik trakcji.

To jednak nie koniec statystyk. Otóż Pirelli zapewnia, że za sprawą nowego akceleratora odprowadzania wody aż o 8 procent udało się poprawić odporność na akwaplanację, czyli poślizg na mokrej nawierzchni.

Dlaczego to takie ważne? Do tej pory zachowanie się na mokrej nawierzchni było piętą achillesową ogumienia zimowego. Co więcej, nowy typ opony Cinturato o 10 procent poprawił sposób prowadzenia auta na suchej nawierzchni, hałas pracy został zredukowany o 6 dB, a bardziej regularna powierzchnia nacisku na asfalt wydłuża życie ogumienia.

Ciekawostka

Każda opona Pirelli Cinturato Winter ma na bieżniku napis "Now Snow". To nie tylko efektowny sposób zwrócenia uwagi na produkt, ale też bardzo praktyczny gadżet. W toku eksploatacji ściera się wyłącznie litera „w” w pierwszym wyrazie. W sytuacji, w której zniknie całkowicie, napis zamienia się w No Snow. A to powinno stanowić dla kierowcy sygnał mówiący o tym, że zużycie bieżnika przekroczyło bezpieczny poziom. W takiej sytuacji ogumienie wymaga wymiany.

Cena

Opona Pirelli Cinturato Winter będzie stosunkowo droga. Włosi podczas prezentacji oceniali, że komplet ogumienia średniej wielkości bez żadnych podatków będzie kosztował około 300 euro. A to ponad 1300 złotych.

Do kogo zatem skierowana jest oferta? Raczej do właścicieli młodych samochodów z segmentu premium. To oni będą w stanie szczególnie docenić podwyższony komfort jazdy, a jednocześnie cena nie będzie stanowiła dla nich tak dużej przeszkody.