Logo
WiadomościAktualnościPlan rewitalizacji koncernu PSA Peugeot Citroen

Plan rewitalizacji koncernu PSA Peugeot Citroen

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Oszczędności reagują przede wszystkim na zmniejszający się udział w rynku europejskim, PSA koncentruje się na nowych rynkach zbytu.

Plan rewitalizacji koncernu PSA Peugeot Citroen
Auto Świat
Plan rewitalizacji koncernu PSA Peugeot Citroen

Celem kroków rewitalizacyjnych jest przede wszystkim efektywne kierowanie kosztami całej grupy PSA. Do oszczędności zmusiły firmę przede wszystkim zmniejszający się udział w rynku europejskim, wyższa średnia wieku modeli w gamie modelowej, powolne wprowadzanie takich modeli, jak np. Peugeot 1007 oraz aktywna konkurencja.

Jean-Martin Folz, prezydent grupy PSA, wyjaśnił niektóre z planowanych kroków. Przede wszystkim chodzi o natychmiastowe oszczędności. Do końca roku 2006 koncern chce zaoszczędzić ok. 125 milionów euro. Grupa będzie musiała zmrozić poziom płac oraz zmniejszyć koszty, zmniejszona zostanie ilość pracowników w zakładach we Francji i Hiszpanii, zamknięta zostanie fabryka w Ryton w Wielkiej Brytanii. Ilość pracowników w Europie zmniejszy się o 10.000. Dzięki temu, że grupa zrezygnowała z drugiego zakładu w słowackiej Trnawie zaoszczędzono 200 milionów.

Również rozwój synergii między poszczególnymi zakładami produkcyjnymi operującymi na tej samej platformie jest drogą do bardziej efektywnej produkcji, np. między zakładami Mulhouse i Sochaux lub Poissy i Aulnay. Celem jest wykorzystać w roku 2007 możliwości produkcyjne europejskich zakładów na 100% wg indeksu Harboura i osiągnąć wartości 110% w przeciągu trzech lat. Oszczędności po stronie kosztów mają osiągnąć 2,5 milinów euro, ale bez zagrożenia dla planu produkcyjnego.

PSA Peugeot Citroen planuje również udoskonalić wprowadzanie nowych modeli w Europie tak, by średni wiek modeli był jak najniższy i umożliwił skoncentrować się na pewnych segmentach rynku. Odmładzanie gamy modelowej nie będzie dotyczyć wyłącznie aktualnych samochodów, grupa chce do roku 2009 stworzyć sześć zupełnie nowych aut koncepcyjnych w segmentach, w których dotychczas nie była reprezentowana.

Poza Europą grupa PSA chce nadal stawiać na szeroką gamę modeli, które dostosowują się lokalnym warunkom i żądaniom, a taki trend ma być jeszcze wyraźniejszy niż dotychczas. Np. w latach 2006 aż 2009 firma przygotuje 11 modeli dla chińskiego rynku czy sześć dla Ameryki Południowej, dalej będzie rozwijać nowo podpisaną współpracę z partnerami z Malezji, a rozważana jest także produkcja w Rosji. Tak więc grupa nadal szuka nowych rynków zbytu, jednocześnie obniżając koszty.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: