Do testu swoje auta udostępniły cztery firmy: Mercedes pięć modeli e-Vito, Renault – model Master Z.E., Volkswagen – model e-Crafter oraz Hitachi – model Maxus EV80. Wszystkie modele elektrycznych dostawczaków występujących w teście to najnowsze konstrukcje z końca 2018 r. lub początku 2019 r. Mercedes e-Vito debiutuje w Polsce.
Elektryczne pojazdy testowane będą w siedmiu miastach: Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Auta prowadzić będą kierowcy Poczty Polskiej, sprawdzą oni m.in. sposób i łatwość ładowania baterii, zasięg aut po jednym ładowaniu, przyspieszenia, hamowanie, komfort jazdy. Pojazdy są wypożyczone od producentów, mają przez cały czas testu zapewniony serwis i assistance. W teście sprawdzone będą także ładowarki do aut elektrycznych – udostępniły je trzy firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland oraz Pover EV.
Po teście Poczta Polska rozpisze przetarg na dostawę kilkudziesięciu elektrycznych samochodów dostawczych o ładowności do 3.5 tony, mają one wyjechać na trasę jesienią 2019 r. Szefowie Poczty Polskiej zapowiadają, że pojazdy elektryczne będą sukcesywnie uzupełniały flotę firmy – w tej chwili jest to ok. 2 tys. samochodów dostawczych.
Wiosną 2018 r. przeprowadzono podobny test, sprawdzano wówczas 15 aut o ładowności do 800 kg, m.in. Citroena Berlingo, Nissana e-NV200, Peugeota Partnera, Renaulta Kangoo, a także 3 modele Melexa oraz egzotyczne nieznane marki. Testowane są też pojazdy dla listonoszy.