- Program Ford Pro Convertor w Europie obejmuje ponad 200 firm specjalizujących się w modyfikacjach pojazdów użytkowych.
- W ramach programu firmy modyfikują pojazdy użytkowe Forda, oferując zabudowy przygotowane pod kątem wymagań zleceniodawców
- Firmy działające w programie Ford Pro Convertor muszą spełniać rygorystyczne wymogi jakościowe i proceduralne. W Polsce w ramach programu działa 10 firm
Transit Courier Van, Transit Connect, Transit Custom Van i Transit, a nawet Ranger i elektryczny E-Transit Courier oraz zelektryfikowany E-Transit Custom — tak prezentuje się gama użytkowych pojazdów Forda. To specyficzna grupa samochodów, której przydatność mierzona jest możliwością dostosowania do wymagań i oczekiwań klientów. Tę ma zapewnić program Ford Pro Convertor.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFord Pro Convertor — modele stworzone na potrzeby klientów
W zależności od potrzeb pojazdy mogą być przekształcane na potrzeby transportu, pod kątem zastosowań w sektorze budowlanym, dla służb ratowniczych, czy też z myślą o przewozie osób z niepełnosprawnością ruchową. To oznacza, że możliwe jest przygotowanie m.in. wywrotek, podnośników koszowy i żurawi, zabudów kontenerowych suchych lub chłodniczych, izoterm, wszelkiego rodzaju pojazdów uprzywilejowanych, autobusów szkolnych i minibusów, a nawet samochodów kempingowych, kampervanów i pojazdów warsztatowych.
Spośród ponad 200 firm działających w Europie w ramach programu Ford Pro Convertor 10 znajduje się w Polsce. Zgodnie z wymogami producenta wszystkie firmy zajmujące się modyfikacjami użytkowych Fordów nie tylko podlegają wymaganiom kwalifikacyjnym, lecz także muszą przejść audyty jakościowe i proceduralne, a wszelkie zmiany lub modyfikacje muszą być zgodne z podręcznikiem montażu nadwozia i wyposażenia. Ponadto gwarancja na wykonane modyfikacje jest zgodna z okresem gwarancyjnym Forda.
- Przeczytaj także: Kierowcy znów zapłaczą. Od dziś znowu drożeje przejazd autostradą A4
Wersje przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
Jedną z polskich firm działających w ramach programu Ford Pro Convertor jest częstochowski FC Auto System. Jej dziełem jest m.in. Ford Tourneo Connect przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością. Auto występuje w dwóch długościach nadwozia: 4500-4515 mm w wersji standardowej i 4853-4868 mm w wersji Grand, a proces konwersji polega na usunięciu oryginalnej podłogi w tylnej części samochodu i zastąpieniu jej obniżoną konstrukcją, aby osoba z niepełnosprawnością nie miała problemów z komfortem podróżowania. Wjazd wózkiem do wnętrza umożliwia składana rampa najazdowa.
Duża część zabudów wykonywanych przez FC Auto System bazuje na Fordzie Transicie. W przypadku wersji z podnośnikiem dla wózków inwalidzkich podstawą jest Transit Trend Van 350 L4H3, w którym zamontowano dwa rzędy siedzeń (łącznie sześć foteli) , a tylną część zabudowy zaadaptowano do przewozu osoby poruszającej się na wózku. Ciekawostką jest również Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową, pełniący rolę lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem na cztery koła.
Kontener z windą załadowczą, autotransporter, a może izoterma lub wywrotka?
Fordy Transity modyfikuje również firma Blyss Polska z Praszki, która oferuje m.in. model z zabudową kontenerową i windą załadowczą i zabudowę typu autotransporter. Ta pierwsza osadzona została na Transicie L4 — podwoziu z pojedynczą kabiną — druga na Transicie L5 (długość podwozia 7797 mm), w przypadku którego niską wagę zabudowy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy.
Izotermę i trójstronną wywrotkę oferuje Auto-Boss z Bielska-Białej. Zabudowy osadzone są na Transicie. Szczególnie ta druga może okazać się atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu firm i instytucji, bo sprawdza się zarówno w branży budowlanej, jak i komunalnej czy też ogrodniczej.
- Przeczytaj także: Dwie największe zmiany dla kierowców od 1 kwietnia. Obie na autostradach