Auto Świat Wiadomości Aktualności Pojazdy użytkowe Forda ze specjalnymi zabudowami. Polskie firmy docenione

Pojazdy użytkowe Forda ze specjalnymi zabudowami. Polskie firmy docenione

Ford Pro Convertor to program oferty Ford Pro, w ramach którego w całej Europie działa ponad 200 firm, w tym 10 w samej Polsce. Celem programu jest wspieranie firm zajmujących się profesjonalną modyfikacją pojazdów użytkowych, a efektem specjalistyczne zabudowy, takie jak izotermy, podnośniki koszowe, minibusy i autobusy szkolne, karetki, wozy strażackie, a nawet pojazdy kempingowe i kampervany.

Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową dla Straży PożarnejFord
  • Program Ford Pro Convertor w Europie obejmuje ponad 200 firm specjalizujących się w modyfikacjach pojazdów użytkowych.
  • W ramach programu firmy modyfikują pojazdy użytkowe Forda, oferując zabudowy przygotowane pod kątem wymagań zleceniodawców
  • Firmy działające w programie Ford Pro Convertor muszą spełniać rygorystyczne wymogi jakościowe i proceduralne. W Polsce w ramach programu działa 10 firm

Transit Courier Van, Transit Connect, Transit Custom Van i Transit, a nawet Ranger i elektryczny E-Transit Courier oraz zelektryfikowany E-Transit Custom — tak prezentuje się gama użytkowych pojazdów Forda. To specyficzna grupa samochodów, której przydatność mierzona jest możliwością dostosowania do wymagań i oczekiwań klientów. Tę ma zapewnić program Ford Pro Convertor.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ford Pro Convertor — modele stworzone na potrzeby klientów

W zależności od potrzeb pojazdy mogą być przekształcane na potrzeby transportu, pod kątem zastosowań w sektorze budowlanym, dla służb ratowniczych, czy też z myślą o przewozie osób z niepełnosprawnością ruchową. To oznacza, że możliwe jest przygotowanie m.in. wywrotek, podnośników koszowy i żurawi, zabudów kontenerowych suchych lub chłodniczych, izoterm, wszelkiego rodzaju pojazdów uprzywilejowanych, autobusów szkolnych i minibusów, a nawet samochodów kempingowych, kampervanów i pojazdów warsztatowych.

Spośród ponad 200 firm działających w Europie w ramach programu Ford Pro Convertor 10 znajduje się w Polsce. Zgodnie z wymogami producenta wszystkie firmy zajmujące się modyfikacjami użytkowych Fordów nie tylko podlegają wymaganiom kwalifikacyjnym, lecz także muszą przejść audyty jakościowe i proceduralne, a wszelkie zmiany lub modyfikacje muszą być zgodne z podręcznikiem montażu nadwozia i wyposażenia. Ponadto gwarancja na wykonane modyfikacje jest zgodna z okresem gwarancyjnym Forda.

Wersje przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych

Jedną z polskich firm działających w ramach programu Ford Pro Convertor jest częstochowski FC Auto System. Jej dziełem jest m.in. Ford Tourneo Connect przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością. Auto występuje w dwóch długościach nadwozia: 4500-4515 mm w wersji standardowej i 4853-4868 mm w wersji Grand, a proces konwersji polega na usunięciu oryginalnej podłogi w tylnej części samochodu i zastąpieniu jej obniżoną konstrukcją, aby osoba z niepełnosprawnością nie miała problemów z komfortem podróżowania. Wjazd wózkiem do wnętrza umożliwia składana rampa najazdowa.

Duża część zabudów wykonywanych przez FC Auto System bazuje na Fordzie Transicie. W przypadku wersji z podnośnikiem dla wózków inwalidzkich podstawą jest Transit Trend Van 350 L4H3, w którym zamontowano dwa rzędy siedzeń (łącznie sześć foteli) , a tylną część zabudowy zaadaptowano do przewozu osoby poruszającej się na wózku. Ciekawostką jest również Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową, pełniący rolę lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem na cztery koła.

Kontener z windą załadowczą, autotransporter, a może izoterma lub wywrotka?

Fordy Transity modyfikuje również firma Blyss Polska z Praszki, która oferuje m.in. model z zabudową kontenerową i windą załadowczą i zabudowę typu autotransporter. Ta pierwsza osadzona została na Transicie L4 — podwoziu z pojedynczą kabiną — druga na Transicie L5 (długość podwozia 7797 mm), w przypadku którego niską wagę zabudowy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy.

Izotermę i trójstronną wywrotkę oferuje Auto-Boss z Bielska-Białej. Zabudowy osadzone są na Transicie. Szczególnie ta druga może okazać się atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu firm i instytucji, bo sprawdza się zarówno w branży budowlanej, jak i komunalnej czy też ogrodniczej.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Fordsamochody użytkowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków