REKLAMA
Auto Świat Wiadomości Aktualności Pojazdy użytkowe Forda ze specjalnymi zabudowami. Polskie firmy docenione

Pojazdy użytkowe Forda ze specjalnymi zabudowami. Polskie firmy docenione

Ford Pro Convertor to program oferty Ford Pro, w ramach którego w całej Europie działa ponad 200 firm, w tym 10 w samej Polsce. Celem programu jest wspieranie firm zajmujących się profesjonalną modyfikacją pojazdów użytkowych, a efektem specjalistyczne zabudowy, takie jak izotermy, podnośniki koszowe, minibusy i autobusy szkolne, karetki, wozy strażackie, a nawet pojazdy kempingowe i kampervany.

Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową dla Straży Pożarnej
Zobacz galerię (33)
Ford
Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową dla Straży Pożarnej
  • Program Ford Pro Convertor w Europie obejmuje ponad 200 firm specjalizujących się w modyfikacjach pojazdów użytkowych.
  • W ramach programu firmy modyfikują pojazdy użytkowe Forda, oferując zabudowy przygotowane pod kątem wymagań zleceniodawców
  • Firmy działające w programie Ford Pro Convertor muszą spełniać rygorystyczne wymogi jakościowe i proceduralne. W Polsce w ramach programu działa 10 firm

Transit Courier Van, Transit Connect, Transit Custom Van i Transit, a nawet Ranger i elektryczny E-Transit Courier oraz zelektryfikowany E-Transit Custom — tak prezentuje się gama użytkowych pojazdów Forda. To specyficzna grupa samochodów, której przydatność mierzona jest możliwością dostosowania do wymagań i oczekiwań klientów. Tę ma zapewnić program Ford Pro Convertor.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ford Pro Convertor — modele stworzone na potrzeby klientów

W zależności od potrzeb pojazdy mogą być przekształcane na potrzeby transportu, pod kątem zastosowań w sektorze budowlanym, dla służb ratowniczych, czy też z myślą o przewozie osób z niepełnosprawnością ruchową. To oznacza, że możliwe jest przygotowanie m.in. wywrotek, podnośników koszowy i żurawi, zabudów kontenerowych suchych lub chłodniczych, izoterm, wszelkiego rodzaju pojazdów uprzywilejowanych, autobusów szkolnych i minibusów, a nawet samochodów kempingowych, kampervanów i pojazdów warsztatowych.

Spośród ponad 200 firm działających w Europie w ramach programu Ford Pro Convertor 10 znajduje się w Polsce. Zgodnie z wymogami producenta wszystkie firmy zajmujące się modyfikacjami użytkowych Fordów nie tylko podlegają wymaganiom kwalifikacyjnym, lecz także muszą przejść audyty jakościowe i proceduralne, a wszelkie zmiany lub modyfikacje muszą być zgodne z podręcznikiem montażu nadwozia i wyposażenia. Ponadto gwarancja na wykonane modyfikacje jest zgodna z okresem gwarancyjnym Forda.

Wersje przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych

Jedną z polskich firm działających w ramach programu Ford Pro Convertor jest częstochowski FC Auto System. Jej dziełem jest m.in. Ford Tourneo Connect przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością. Auto występuje w dwóch długościach nadwozia: 4500-4515 mm w wersji standardowej i 4853-4868 mm w wersji Grand, a proces konwersji polega na usunięciu oryginalnej podłogi w tylnej części samochodu i zastąpieniu jej obniżoną konstrukcją, aby osoba z niepełnosprawnością nie miała problemów z komfortem podróżowania. Wjazd wózkiem do wnętrza umożliwia składana rampa najazdowa.

Duża część zabudów wykonywanych przez FC Auto System bazuje na Fordzie Transicie. W przypadku wersji z podnośnikiem dla wózków inwalidzkich podstawą jest Transit Trend Van 350 L4H3, w którym zamontowano dwa rzędy siedzeń (łącznie sześć foteli) , a tylną część zabudowy zaadaptowano do przewozu osoby poruszającej się na wózku. Ciekawostką jest również Ford Transit z podwójną kabiną i zabudową kontenerową, pełniący rolę lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem na cztery koła.

Kontener z windą załadowczą, autotransporter, a może izoterma lub wywrotka?

Fordy Transity modyfikuje również firma Blyss Polska z Praszki, która oferuje m.in. model z zabudową kontenerową i windą załadowczą i zabudowę typu autotransporter. Ta pierwsza osadzona została na Transicie L4 — podwoziu z pojedynczą kabiną — druga na Transicie L5 (długość podwozia 7797 mm), w przypadku którego niską wagę zabudowy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy.

Izotermę i trójstronną wywrotkę oferuje Auto-Boss z Bielska-Białej. Zabudowy osadzone są na Transicie. Szczególnie ta druga może okazać się atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu firm i instytucji, bo sprawdza się zarówno w branży budowlanej, jak i komunalnej czy też ogrodniczej.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: