Auto Świat Wiadomości Aktualności Polska fabryka Toyoty podwaja produkcję napędów hybrydowych do Yarisa

Polska fabryka Toyoty podwaja produkcję napędów hybrydowych do Yarisa

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) uruchomiła drugą linię produkcyjną elektrycznych napędów hybrydowych. Nowa linia działa w Wałbrzychu i dostarcza małe przekładnie elektryczne, które montowane są w dwóch modelach Toyoty - Yaris oraz Yaris Cross.

Toyota - linia produkcyjna hybrydowych skrzyń biegów
Zobacz galerię (11)
Toyota
Toyota - linia produkcyjna hybrydowych skrzyń biegów
  • Toyota dwukrotnie zwiększyła ilość produkowanych w Wałbrzychu elektrycznych przekładni do niskoemisyjnych napędów hybrydowych
  • Przekładnia w połączeniu z produkowanym w Jelczu-Laskowicach silnikiem TNGA 1,5 l tworzy hybrydowy napęd Toyoty Yaris oraz Yaris Cross
  • W wałbrzyskiej fabryce rocznie ma powstawać łącznie 350 tys. elektrycznych przekładni

We wrześniu w fabryce w Wałbrzychu Toyota uruchomiła drugą linię produkcyjną małej elektrycznej przekładni przeznaczonej do niskoemisyjnych napędów hybrydowych, które montowane są w Toyotach Yaris oraz Yaris Cross. Oprócz przekładni elektrycznej w układzie napędowym wykorzystywany jest także najnowszej generacji silnik 1,5 l, który powstaje w drugim zakładzie w Jelczu-Laskowicach. Benzynowa jednostka produkowana jest od czerwca 2020 r.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W ramach nowej inwestycji Toyota rozbudowała w Wałbrzychu zakład odlewni, a w obecnej hali skrzyń biegów zainstalowała nowe linie obróbcze, linię produkcji silników elektrycznych MG1 oraz linię montażu. Jeszcze w 2021 r. w Wałbrzychu zostanie również uruchomiona kolejna linia silników hybrydowych TNGA 1,5 l. Pozwoli to podwoić produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do Toyot Yaris oraz Yaris Cross. Aby podołać zapotrzebowaniu na niskoemisyjne napędy w Wałbrzychu zostało zatrudnionych dodatkowo ponad 300 pracowników.

Do 2025 r. Toyota chce sprzedawać 1,4 mln pojazdów rocznie

Nowa linia jest piątym z pakietu sześciu projektów hybrydowych uruchamianych w Polskich fabrykach na przestrzeni lat 2018-2021. Wraz z uruchomieniem ostatniego projektu w 2022 r. w polskich zakładach Toyoty będą działały trzy linie produkujące elektryczne przekładnię hybrydowe oraz trzy linie wytwarzające silniki zaprojektowane w architekturze TNGA. Nowe inwestycje mają umożliwić Toyocie zrealizowanie swoich planów, w myśl których do 2025 r. ma sprzedawać się 1,4 mln pojazdów rocznie. W 2025 r. 90 proc. sprzedaży ma obejmować zelektryfikowane układy napędowe, tj. hybrydowe, hybrydowe typu pług-in, a także zeroemisyjne zasilane bateriami lub wodorem.

Co piąty w Europie i co trzeci w Polsce model Toyoty to Yaris

Yaris jest najpopularniejszym modelem Toyoty w Europie - co piąta sprzedana Toyota (21,1 proc.) to jeden z modeli Yarisa. W Polsce ten odsetek jest jeszcze wyższy i sięga ponad 36 proc. Teraz sytuacja może się jeszcze zmienić, bowiem napędy hybrydowe będą trafiały także do debiutującego modelu Yaris Cross. Produkcja tego pierwszego SUV-a Toyoty w klasie B ruszyła w lipcu br., a polscy klienci w przedsprzedaży złożyli już 1867 zamówień.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: