Nagroda jest wyrazem uznania dla znakomitych wyników sprzedaży, jakie firma osiągnęła w roku fiskalnym 2009, który zakończył się 31 marca 2010 roku. Polska jest jednym z dwóch krajów w Europie, które otrzymały to najwyższe wyróżnienie.

Bieżący rok także napawa optymizmem: pomimo wyraźnego spadku na rynku nowych samochodów maj przyniósł marce spod znaku trzech diamentów prawie 3-proc. wzrost sprzedaży. W tym roku (od stycznia do maja) Outlander nadal pozostaje najpopularniejszym SUV-em w Polsce. W tym okresie L200 został niekwestionowanym liderem wśród pickupów, detronizując tym samym Nissana Navara.

W minionym roku fiskalnym Mitsubishi w Polsce sprzedało 8 744 samochody, zwiększając swoją sprzedaż o 36 proc., a udział w rynku tej marki wzrósł o 40 proc. (z 1,91 proc. do 2,66 proc.) i jest jednym z największych na świecie. O niemal 60 proc. wzrosła sprzedaż Outlandera, którego kupiło 3 365 klientów. Największy wzrost sprzedaży zanotował model Lancer Sportback, który trafił do prawie dwukrotnie większej grupy odbiorców (1 984 osób). 1 301 osób zdecydowało się na zakup Lancera sedan, co daje 20 proc. wzrost sprzedaży, a 1 269 klientów (o 23 proc. więcej niż przed rokiem) nabyło model Mitsubishi Colt. O 13 proc. wzrosło też zainteresowanie terenowym modelem Pajero, który trafił do 185 klientów.

W maju bieżącego roku sprzedano 802 nowe auta Mitsubishi, co stanowi prawie 3-proc. wzrost. Największym powodzeniem cieszył się Outlander, który znalazł 272 nabywców, notując 32-proc. zwyżkę sprzedaży. O 33 proc. zwiększyła się sprzedaż Lancera sedan, o 100 proc. Lancera Evolution, 3,5-krotnie większa liczba osób kupiła Colta w wersji 5-drzwiowej, ponad dwukrotnie więcej klientów zdecydowało się na zakup Colta 3-drzwiowego, a rezultat L200 powiększył się 122 proc.