Druga część Południowej Obwodnicy Warszawy od ul. Puławskiej do węzła na trasie lubelskiej będzie miała długość 18,5 km.

Składać się będzie z trzech odcinków. Pierwszy od ul. Puławskiej do Przyczółkowej o długości 4,6 km z tunelem pod Ursynowem.

Drugi – o długości 6,45 km od ul. Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego wraz z mostem przez Wisłę.

Trzeci o długości 7,45 km od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska (trasa na Lublin).

Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała kilkanaście ofert na budowę poszczególnych odcinków drugiej części POW.

Firmy, które mają budować POW, zostały wybrane, ale oprotestowano wybór firmy, która ma sprawować nadzór nad wszystkimi pracami.

17 listopada 2015 r. Krajowa Izba Odwoławcza nie uznała racji firmy skarżącej, a to daje GDDKiA zielone światło na podpisanie umów z trzema firmami, które mają budować POW oraz z firmą, która będzie sprawowała nadzór nad pracami.

Jak poinformowano nas w GDDKiA, podpisanie umów nastąpi jeszcze w 2015 roku. Prace projektowe rozpoczną się natychmiast, a prace budowlane pod koniec 2016 roku.

Ile czasu potrwa budowa drugiej części Południowej Obwodnicy Warszawy? Trzy odcinki wraz z tunelem pod Ursynowem i mostem przez Wisłę powinny zostać oddane do użytku kierowców w 2020 roku. Jest pewna szansa, że może się to stać nawet nieco wcześniej, w 2019 r.