Najczęściej bazowe wersje samochodów, nawet tych drogich, rozpoznamy po stalowych felgach. Raczej nie ma co również liczyć na jakiekolwiek dodatki stylistyczne, które mogłyby uatrakcyjnić wizualnie podstawową wersję, chociaż część producentów już nawet te najtańsze auta oferuje z klamkami lub lusterkami w kolorze nadwozia. Jeszcze większe zaskoczenie czeka jednak we wnętrzach najtańszych wersji. Okazuje się, że dla części producentów nawet centralny wyświetlacz jest zbytecznym dodatkiem. Całe szczęście, że te daleko idące oszczędności nie obejmują elementów podnoszących poziom bezpieczeństwa - chociaż to akurat nie przejaw dbałości producentów, tylko chęć uzyskania bardzo dobrego wyniku w testach zderzeniowych.
Galeria zdjęć
Na niemieckim rynku ceny modelu A1 Sportback zaczynają się od 21 400 euro. Cena obejmuje m.in. stalowe felgi, ale...
...nie obejmuje już centralnego wyświetlacza, którego miejsce zajmuje pusta kieszeń, np. na telefon lub dokumenty.
W topowych wersjach możemy liczyć na przyciągające wzrok felgi aluminiowe i dwubarwny lakier.
Także we wnętrzu można spodziewać się komfortu i nowinek technicznych charakterystycznych dla aut klasy premium.
O ile brak aluminiowych felg w podstawowej wersji C3 nie dziwi, o tyle usunięcie charakterystycznych dla Citroena osłon na drzwiach już tak.
W przeciwieństwie do bazowego Audi A1 Sportback, najtańsze C3 Live ma przynajmniej centralny wyświetlacz.
Dopłacając kilkanaście tys. zł można stać się właścicielem dużo bogatszej niż bazowa wersji C-Series, seryjnie wyposażonej m.in. w pakiet automatyczny i tylne czujniki parkowania.
W C-Series znajdziemy również sterowane elektrycznie szyby z przodu i z tyłu, klimatyzację automatyczną i radio Citroen Connect z 7-calowym ekranem dotykowym.
Najtańszy w cenniku Dacii Duster Access to idealna propozycja dla osób, które potrzebują samochodu bez niemal jakichkolwiek dodatków.
Nie znajdziemy w niej nawet radia - producent oferuje wyłącznie instalację do jego montażu, a także tradycyjny układ ogrzewania/wentylacji (bez opcji montażu klimatyzacji).
Chromowane obudowy lusterek bocznych to, podobnie jak kamera cofania, wyróżnik najbogatszej wersji Prestige.
W środku tę wersję rozpoznamy m.in. po automatycznej klimatyzacji i systemie Media Nav z nawigacją i ekranem dotykowym 8".
Bazową wersję Trend Forda Focusa wyróżniają m.in. stalowe felgi oraz brak przednich świateł przeciwmgielnych.
We wnętrzu znajdziemy wszystko co niezbędne. Cieszy obecność centralnego wyświetlacza (niedużego, ale jednak), radia z DAB+ oraz manualnej klimatyzacji.
W dużo bogatszej wersji Titanium X Ford oferuje m.in. przyciemniane tylne szyby i pakiet stylizacyjny Titanium Metal Grey.
Standardowo producent montuje również system multimedialny z nawigacją i 8-calowym wyświetlaczem, a także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowy (12,3") na tablicy zegarów.
Wersja Classic Plus jako jedyna spośród wszystkich modeli i20 seryjnie ma felgi stalowe.
W tej wersji znajdziemy również najprostszy system audio z niedużym wyświetlaczem.
17-calowe felgi aluminiowe oraz zderzaki z ozdobnymi listwami w kolorze czarnym błyszczącym pozwalają rozpoznać najbogatszą wersję Premium.
We wnętrzu znajdziemy m.in. elektrochromatyczne lusterko wsteczne, cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem, system multimedialny z ekranem 8" i lakierowane klamki.
W podstawowej wersji atrakcyjność wizualną Corsy mają zwiększyć kołpaki na stalowych felgach. Aluminiowe koła są w tej wersji niedostępne nawet za dopłatą.
To także jedyna wersja, która wymaga dopłaty za klimatyzację oraz system multimedialny - standardem jest radio z monochromatycznym ekranem 5".
Wystarczy jednak sięgnąć po bogatszą wersję, np. Elegance, aby w standardzie mieć felgi aluminiowe i np. reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej.
W Elegance dostaniemy także m.in. klimatyzację manualną, systemu multimedialny z ekranem 7" oraz 7-calowy kolorowy wyświetlacz graficzny zamiast tradycyjnych zegarów.
W Renault Mégane podstawową wersją jest Life, która oferowana jest wyłącznie z litrowym silnikiem benzynowym o mocy 115 KM. To także jedyna (oprócz Zen) wersja z felgami stalowymi.
Radioodtwarzacz DAB Bluetooth z monochromatycznym wyświetlaczem 4,2" na pewno nie przykuje uwagi klientów, podobnie jak manualna klimatyzacja.
Dużo lepiej na zdjęciach (i w rzeczywistości) prezentuje się bowiem wersja RS Trophy z felgami aluminiowymi (standardowo 17-calowe), przyciemnianymi tylnymi szybami i innymi dodatkami stylistycznymi.
Bogatsze wersje kuszą także automatyczną klimatyzacją 2-strefową, systemem multimedialnym 7" z nawigacją, kartą Renault Hands Free czy też wewnętrznym lusterkiem elektrochromwtycznym.