To auto powstało do ścigania się na torach. Pod maską ma silnik typu bokser z podwójnym turbo o mocy 700 KM. Moment obrotowy jest równie gigantyczny, jak moc – 750 Nm.
Silnik zaadoptowano z modeli 911 turbo S – to jednostka o pojemności 3,8 litra i mocy 580 KM. Tak wysoką moc udało się uzyskać dzięki wydajnym sprężarkom, które dostarczają duże ilości powietrza do silnika. W ekstremalnych warunkach, przy dużych obciążeniach chłodnica powietrza spryskiwana jest wodą.
Auto waży niespełna 1,5 tony, przyspiesza do „setki" w 2,8 sekundy, a na prostej osiąga 340 km/h.
Porsche 911 GT2 RS ma specjalnie opracowane podwozie przystosowane do jazdy w zakrętach z maksymalnymi prędkościami. Tylna oś jest skrętna. Auto osadzone jest na oponach 265/35 ZR 20 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu. W standardowym wyposażeniu są hamulce ceramiczne. Najmocniejsza –911-ka" ma 7-stopniową skrzynię automatyczną PDK.
Specjalnie do modelu 911 GT2 RS opracowano zegarek dla jego właściciela. Obudowa wykonana jest z tytanu. Zegarek kosztuje 9450 euro. Może go kupić tylko osoba, która zamówi Porsche 911 GT2 RS.
Ile kosztuje najszybsza „911-ka"? Milion 431 tys. zł.