Bądźcie płodni i mnóżcie się – mówi Księga Rodzaju. To zdanie jak ulał nadawałoby się również do wyjaśnienia polityki Porsche dotyczącej odmian modelu 911. Różnorodność wersji jest naprawdę olbrzymia: od Sport Classic po Speedstera, który pod warstwą nostalgicznych wspomnień o protoplaście z lat 50. ubiegłego wieku kryje supernowoczesną technikę.

Rok przed premierą nowej Carrery (salon we Frankfurcie – wrzesień2011) marketingowcy na spółkę z inżynierami z Zuffenhausen zdecydowali się wprowadzić na rynek 19. (słownie: dziewiętnastą!) odmianę 911: z szerszą karoserią modeli 4x4, napędzaną bokserem o pojemności 3,8 litra, który tak jak w Speedsterze ma 408 KM. GTS wypełnia ostatecznie lukę między Carrerą i GT3. Auto będzie dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: coupé oraz droższe o ponad 10 tys. euro cabrio.

Czy opłaca się dokładać ponad 6 tys. euro do Carrery S, by kupić GTS-a? Oczywiście, bo dobra zabawa jest gwarantowana. Silnik nie tylko kręci się do wyższych obrotów (7300, w Carrerze 6500 obr.), lecz także dźwięk wydobywający się ze standardowego sportowego wydechu jest bardziej basowy i przy przyspieszaniu robi zdecydowanie lepsze wrażenie.

Do tego dochodzi zmodyfikowany układ jezdny (koła tylnej osi są rozstawione szerzej o 32 mm) z oponami 235/35 R 19 z przodu i 305/30 R 19 z tyłu oraz seryjnymi felgami z RS-Spydera. Konstruktorom udało się też nieznacznie obniżyć masę pojazdu (5 kg). W aucie nie znajdziemy za to... tylnej kanapy. Jeśli ktoś ma jednak życzenie, by siedzenia zostały zamontowane, to Porsche nie wymaga za to dopłaty.

Także w środku panuje sportowa atmosfera. Doskonałe siedzenia i pokryta alcantarą deska rozdzielcza należą do wyposażenia seryjnego. W zależności od upodobań klientów samochód może być wyposażony w ręczną lub preselekcyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Tak czy inaczej, zabawa zawsze jest znakomita!

PODSUMOWANIE - GTS to właściwa „911” dla wszystkich tych, którzy uważają, że GT3 jest jednak zbyt ekstremalne, a Carrera za... łagodna. Prawdziwe sportowe auto, które dostarcza megazabawy, a pod względem ceny jest naprawdę interesującą propozycją. W Polsce auto powinno pojawić się na początku przyszłego roku. Z niecierpliwością czekamy na cennik.