Inwestycje te są zlokalizowane w województwie łódzkim, za ich realizację odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi. W uroczystości wzięli również udział Wojewoda Łódzki Jolanta Chełmińska i Dyrektor GDDKiA w Łodzi Zbigniew Paliński.

A1 Sójki - Kotliska - 15,2 km

Najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka Sójki - Kotliska złożyło konsorcjum firm z liderem, firmą POLDIM S.A. z Tarnowa. Wykonawca zaoferował najniższą cenę za wybudowanie odcinka - 542,2 mln zł.

Planowane zakończenie robót - kwiecień 2012 r.

A1 Piątek - Stryków - 21 km

Najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka Piątek - Stryków złożyło konsorcjum firm z liderem firmą Johann Bunte Bauunternehmung GmbH&Co.KG z Niemiec. Oferta wykonawcy, która miała najniższą wartość to 569,8 mln zł.

Planowane zakończenie robót - kwiecień 2012 r.

Obwodnica Pabianic (S14 i DK 14) - 15,2 km

Obwodnica będzie przebiegać w korytarzu drogi krajowej nr 14 BIS (5,6 km - łącznik) i S14 (9,6 km), na odcinku Ksawerów - Dobroń. Obwodnica będzie w przyszłości częścią drogi ekspresowej S14 łączącej drogę ekspresową S8 w okolicach Dobronia z autostradą A2 i DK 1 w okolicy Emilii.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem, firmą Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. Wykonawca zaoferował najniższą cenę za wybudowanie obwodnicy - 513,7 mln zł.

Inwestycja ma być ukończona do końca listopada 2011 r.

W przyszłym tygodniu rozpocznie się budowa węzła Stryków. Jest to drugi co do wielkości tego typu obiekt w Polsce (największy to węzeł "Sośnica" w pobliżu Gliwic, gdzie przecinają się autostrady A1 i A4). Będzie łączył autostrady A1 (północ - południe) i A2 (wschód - zachód). Długość autostrady A1 w ramach węzła to blisko 5 kilometrów. W ramach inwestycji pojawi się między innymi trzynaście wiaduktów i 18 km kilometrów łącznic, pozwalających na komunikację we wszystkich kierunkach

Umowa na wykonanie węzła została podpisana 18 maja br., planowany termin oddania do ruchu to listopad 2011 r.