Trwa piąta edycja plebiscytu tygodnika "Auto Świat" - "Złota Kierownica 2013". Dzisiaj prezentujemy przestronne vany. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, które mogą ułatwić właściwy wybór podczas głosowania.
O zaszczytne miano "Złotej kierownicy" walczy w tym roku 49 modeli aut w 6 kategoriach.
Na Wasze głosy czekamy w dniach 26 sierpnia – 6 września 2013. Czytelnicy tygodnika Auto Świat, wysyłając SMS-y z kodami aut, lub głosując online za pomocą formularza zdecydują, które z nich zajmie 1. miejsce w swojej kategorii i w efekcie zdobędzie "Złotą kierownicę".
Jak co roku, dla Czytelników biorących udział w plebiscycie przewidzieliśmy atrakcyjne nagrody. Wystarczy tylko 1 SMS i odrobina szczęścia, a duży, rodzinny Fiat 500L Trekking może być Twój! Na szczęśliwców czeka także sprzęt marki JVC.
Głosując online, masz szansę na zdobycie jednego jednej z 5 sportowych kamer JVC.
Wszystko o plebiscycie "Złota kierownica 2013"
CITROËN C4 PICASSO
Trzecia generacja kompaktowego Picasso to tradycyjnie propozycja dla rodzin z fantazją. Dostępna w dwóch rozstawach osi, przewiezie nie mniej niż 537 l bagażu i oferuje spektakularnie przeszkloną kabinę. W droższych wersjach można mieć za dopłatą nawet fotele masujące z podnóżkiem. Za najtańszą odmianę zapłacimy 73,9 tys. zł.
DACIA DOKKER
Superprzestronne auto za niewielkie pieniądze – 36,9 tys. zł wystarczy na to, by móc korzystać z 3000-litrowego kufra (po złożeniu kanapy). W domyślnej konfiguracji pojemność wynosi 800 l. Do wyboru są trzy jednostki: 84-konne benzynowe 1.6 lub diesel 1.5 w wersji 75 albo 90 KM. Ostatni z topowym wyposażeniem to wydatek 53,5 tys. zł.
FORD TOURNEO CUSTOM
Osobowa wersja Transita może być wyposażona we wszystkie aktywne systemy asystujące kierowcę znane ze zwykłych modeli Forda. We wnętrzu na pasażerów czeka 9 pełnowymiarowych foteli i komfortowe wykończenie, dalekie od roboczych korzeni auta. Do wyboru są dwa diesle (2,2 l, 125 lub 155 KM) i dwa rozstawy osi. Ceny – od 144 tys. zł.
KIA CARENS
Niewiele jest vanów, na które przyjemnie się patrzy. Carens należy do tej elitarnej grupy, jednak potrafi znacznie więcej, niż tylko ładnie wyglądać. Przyzwoite jednostki napędowe (od 135 do 166 KM), porządnie wykonane i estetyczne wnętrze oraz dobre wyposażenie to mocne strony modelu Carens. Pomieści do 7 osób, a kosztuje od 65,9 tys. zł.
SSANGYONG RODIUS
Jego poprzednik nosił niechlubne miano najmniej estetycznego samochodu świata. Druga generacja komfortowego koreańskiego „okrętu” prezentuje się nieco zgrabniej. Jedynym dostępnym silnikiem jest 2-litrowy, 155-konny diesel, opcjonalnie łączony z napędem na 4 koła i automatyczną skrzynią biegów. W Polsce jeszcze niedostępny.
TOYOTA PROACE
Samochód z zaburzonym poczuciem tożsamości (występuje też jako Citroën, Peugeot i Fiat) teraz został „japończykiem” i wkrótce pojawi się w salonach Toyoty. Będzie dostępny w dwóch długościach i wysokościach nadwozia oraz z jednymi lub dwoma suwanymi drzwiami. Do napędu posłużą wyłącznie diesle o mocy 90, 128 lub 163 KM.