Logo
WiadomościAktualnościProtesty podczas sesji Rady Warszawy w sprawie Strefy Czystego Transportu. "Jakie lobby za tym stoi?" [Aktualizacja]

Protesty podczas sesji Rady Warszawy w sprawie Strefy Czystego Transportu. "Jakie lobby za tym stoi?" [Aktualizacja]

  • Na sesji Rady Warszawy pojawili się przeciwnicy Strefy Czystego Transportu w Warszawie
  • Atmosfera jest nerwowa, a wystąpienia urzędników są przerywane okrzykami publiczności
  • Wiceprezydent Olszewski argumentował, że miasto jest zobowiązane do utworzenia SCT
  • Plan wprowadzenia strefy zostanie uchwalony, ale z licznymi poprawkami ograniczającymi zakres ograniczeń
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Tak burzliwej sesji Rady Warszawy nie było od dawna! Już na początku obrad radny Dariusz Figura (PIS) zgłosił wniosek formalny o ogłoszenie przerwy w obradach, uzasadniając to tym, że należy zorganizować sesję tak, żeby mogli uczestniczyć w niej zainteresowani mieszkańcy, oraz aby na sesji pojawić się mógł prezydent Trzaskowski (przebywający na szczycie klimatycznym COP 28 w Dubaju). Wniosek został odrzucony, a w imieniu wnioskodawców projekt przedstawiał wiceprezydent Michał Olszewski. Jego wystąpienie, podobnie jak wystąpienia zaproszonych przez niego dyr. Tamasa Damiego z warszawskiego ratusza oraz prof. Rafała Krenke z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, były przerywane okrzykami z sali – "Precz z komuną Trzaskowskiego", "Nie, nie dla SCT", "Jakie lobby za tym stoi?", "Propaganda, propaganda!" – należały do najłagodniejszych.

Sesja Rady Warszawy w sprawie SCT
Sesja Rady Warszawy w sprawie SCTŻródło: Youtube/Rada m.st. Warszawy

Wiceprezydent Warszawy argumentował, że Miasto Stołeczne jest zobowiązane do utworzenia Strefy Czystego Transportu przez przepisy ustawowe, a także przez dokumenty i zobowiązania przyjęte w latach ubiegłych m.in. przez rząd Mateusza Morawieckiego.

Radni KO i PIS za strefą, ale na innych zasadach niż chce ratusz

Już teraz można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że plan wprowadzenia w Warszawie Strefy Czystego Transportu zostanie uchwalony, ale na pewno nie w takiej formie, w jakiej przygotowany został przez ratusz. Zarówno kluby radnych KO (z której wywodzi się prezydent Trzaskowski), jak i PIS zapowiedziały wprowadzenie licznych poprawek znacząco ograniczających zakres ograniczeń, odsuwające wprowadzenie większości obostrzeń, a także dodające więcej wyłączeń.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium