Pierwszy dzień Polacy zakończyli na drugim miejscu, choć prze większą część prowadzili - wygrali najwięcej odcinków specjalnych. Niespodziewane załamanie pogody, które w przeciwieństwie do nich przewidzieli najgroźniejsi rywale sprawiło, że po dziewięciu odcinkach zajmowali drugie miejsce.

- Na ósmym odcinku zaczęło padać, jechaliśmy ponad 10 kilometrów po mokrym. Zawodnicy przed nami mieli więcej szczęścia, bo udało im się uciec przed deszczem. Pomimo tego uzyskaliśmy drugi czas, co jednak nie wystarczyło na utrzymanie prowadzenia. Rano nie mogłem złapać rytmu, po południu było znacznie lepiej. Zapowiada się ciekawa walka na drugim etapie – powiedział na mecie pierwszego etapu Michał Sołowow.

- Zaczęło się bardzo fajnie, prowadziliśmy, ale ten deszcz trochę nam utrudnił zadanie. Strata 13 sekund do Fontany jest do odrobienia. Po czasach widać, że jedziemy bardzo blisko siebie. Będziemy się starać wygrać. Podobno „goniący” ma łatwiejsze zadanie niż „uciekający”. Zobaczymy – dodał Maciek Baran.

Drugi etap to sześć prób i istnieje szansa na odrobienie strat.

Oto nasza relacja na "żywo"!

Dziesiąty odcinek specjalny (20.24 km). Początek w wykonaniu Michała Sołowowa i Macieja Barana - ich Peugeot okazał sie najszybszy na pierwszym z dzisiejszych OS-ów. Polacy odrobili siedem sekund do liderów, Corrado Fontany i Renzo Casazzy (Fiat Grande Punto Abarth S2000). Naszym zawodnikom pozostało więc jeszcze do odrobienia 6,1 sekundy. Szybko pojechał Volkan Isik, drugi na mecie próby.

W czołówce tylko jedna zmiana Tomaž Kaučić wyprzedził Juraja Šebalja.

Jedenasty odcinek specjalny (9.30 km). Znów najlepsi Michał Sołowow i Maciej Baran. Corrado Fontana pojechał jednak bardzo szybko - stracił do naszej załogi 1,6 sekundy. Przewaga maleje!

Problemy zepchnęły Juraja Šebalja na dziesiąte miejsce. Spadł o jedno miejsce Luca Betti, awansował van Goran Čibej.

Wyniki po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 4,9 sek.); 3. Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - strata 57,2 sek.); 4. Tomaž Kaučić i Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.43,6 min.); 5. Siniša Crnojević i Martina Mareuzić (Subaru Impreza Sti - 2.40,8 min.); 6. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza Sti - 2.52,1 min.); 7. Ivan Goran Čibej i Nenad Puzić (Subaru Impreza Sti - 3.09,9 min.); 8. Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX - 3.10,9 min.); 9. Darko Peljhan i Igor Kacin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 3.56,6 min.); 10. Juraj Šebalj i Toni Klinc Toni (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.11,6 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (23.75 km). Po pierwszej pętli drugiego etapu liderem raju jest Corrado Fontana. Włoch wygrał próbę z przewaga czterech sekund nad Michałem Sołowowem. W dziesiątce nie ma Ivana Gorana Čibeja i Nenada Puzića.

Wyniki po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 8,9 sek.); 3. Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - strata 59,4 sek.); 4. Tomaž Kaučić i Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.55,1 min.); 5. Siniša Crnojević i Martina Mareuzić (Subaru Impreza Sti - 3.05,2 min.); 6. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza Sti - 3.18,1 min.); 7. Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX - 3.45,3 min.); 8. Darko Peljhan i Igor Kacin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.27,7 min.); 9. Juraj Šebalj i Toni Klinc Toni (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.31,2 min.); 10. Martin Galić i Goran Zlatar (Renault Clio R3 - 9.35,2 min.).

Załogi zjechały do Parku serwisowego.

Trzynasty odcinek specjalny (20.24 km). Niestety Michał Sołowow i Maciej Baran chyba stracili szanse na wygranie Rajdu Chorwacji. Trzynastka okazał sie pechowa - Polacy z powodu defektu stracili do liderów ponad 21 sekund...

Trwa interesująca rywalizacja o poszczególne pozycje w "dziesiątce" - niemal po każdym odcinku zmienia sie kolejność.

Wyniki po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 30,1 sek.); 3. Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - strata 1.03,4 min.); 4. Tomaž Kaučić i Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer Evo IX - 2.18,3 min.); 5. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza Sti - 3.39,1 min.); 6. Siniša Crnojević i Martina Mareuzić (Subaru Impreza Sti - 3.39,5 min.); 7. Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.17,8 min.); 8. Juraj Šebalj i Toni Klinc Toni (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.54,7 min.); 9. Darko Peljhan i Igor Kacin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5.08,3 min.); 10. Martin Galić i Goran Zlatar (Renault Clio R3 - 10.38,4 min.).

Czternasty odcinek specjalny (9.30 km). Michał Sołowow i Maciej Baran 4,7 sekundy - na przedostatnim odcinku rajdu - za Corrado Fontaną.

Rywalizacja poza podium jest bardzo zacięta, choć zaszły zmiany w klasyfikacji. O kolejności decydują jednak sekundy i ostatni odcinek jeszcze może coś zmienić...

Wyniki po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 34,8 sek.); 3. Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - strata 1.04,2 min.); 4. Tomaž Kaučić i Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer Evo IX - 2.26,5 min.); 5. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza Sti - 3.42,0 min.); 6. Siniša Crnojević i Martina Mareuzić (Subaru Impreza Sti - 3.43,9 min.); 7. Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX - 4.24,9 min.); 8. Juraj Šebalj i Toni Klinc Toni (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5.04,0 min.); 9. Darko Peljhan i Igor Kacin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5.16,8 min.); 10. Martin Galić i Goran Zlatar (Renault Clio R3 - 11.02,1 min.).

Piętnasty odcinek specjalny (23.75 km) Michał Sołowow i Maciej Baran na mecie! Stracili bardzo dużo w ulewnym deszczu do Corrado Fontany, ale bez problemu utrzymali druga pozycję, zdobywając kolejne punkty do klasyfikacji. Trzecie miejsce zajął Volkan Isik.

NIEOFICJALNE WYNIKI RAJDU CHORWACJI

NIEOFICJALNE WYNIKI MISTRZOSTW EUROPY - RAJD CHORWACJI

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas (strata)1.Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000)2:16.12,6 godz2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super2000)1.14,7 min.3.Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000)1.41,7min.4.Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza STi)5.05,5 min.5.Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX)5.56,0 min.6.Juraj Šebalj i Toni Klinc Toni (Mitsubishi Lancer Evo IX)6.02,2 min.

Nieoficjalna Klasyfikacja Mistrzostw EuropyMiejsceKierowcaPunkty1. Luca Rosetti (Włochy)322. Corrado Fontana(Włochy)213. Renato Travaglia(Włochy)194. Volkan Isik (Turcja)135. Michał Sołowow 116. Anton Alen (Finlandia)117. Krum Donczew (Bułgaria)118. Piero Longhi (Włochy)79. Jan Kopecký (Czechy)610. Luca Betti (Włochy)611. Juraj Šebalj412. Andrea Aghini (Włochy)413. Giandomenico Basso(Włochy)214. Antonín Tlusák(Czechy)1

.....................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane