W pierwszym dniu zmagań rozegranych zostanie pięć odcinków specjalnych.

Pierwszy z nich: Maziarski Szlak o długości 19,6 kilometra wystartuje o godzinie 14.19. Później załogi przejadą OS Łemkowska Watra (21,78 kilometra) oraz Regietów (9,28 kilometra) i powrócą na strefę serwisową. Druga pętla to ponowny przejazd Maziarskiego Szlaku i Łemkowskiej Watry.

Drugiego dnia przewidziane są kolejne trzy próby, pokonywane dwukrotnie (OS 6, 9 - Hańczowa, OS 7, 10 - Lackowa oraz OS 8, 11 - Ropa).

Dyrektorem rajdu jest Paweł Owczyński.

Zespół Sędziów Sportowych tworzą: Andrzej Górski (przewodniczący), Zdzisław Siwiński, Witold Bieńkowski i Alina Bieńkowska (sekretarz), Obserwatorem PZM jest Marek Oziębło, Delegatem Technicznym PZM - Marek Tymiński, a Delegatem PZM ds. bezpieczeństwa - Joachim Skutta.

Czołowe numery mają załogi: Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 Super 2000) - 1, Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza) - 2, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza) - 3, Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza) - 4, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) - 5, Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth) - 6, Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (Fiat Grande Punto Abarth) - 8, Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 9 oraz Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VIII) - 10. Na liście startowej znajdują się 42 załogi. Zabrakło Grzegorza Grzyba (nr. 7).

Zapraszamy na naszą relację "na żywo" z przebiegu pierwszego dnia zawodów.

Pierwszy odcinek specjalny (Maziarski Szlak 1 - 19,6 kilometra)

Zwycięzcą pierwszego odcinka specjalnego w sezonie 2008 i pierwszym liderem rajdu został Zbigniew Staniszewski, jadący z Bartłomiejem Bobą w Mitsubishi Lancerze Evo IX. "Stanik" potwierdził tym samym, że na śliskich nawierzchniach radzi sobie znakomicie!

Drugie miejsce zajął Tomasz Kuchar (Subaru Impreza), a trzecie - ze znaczną już stratą Leszek Kuzaj (Subaru Impreza).

Różnice w dziesiątce były znaczne. Drugi nasz "eksportowy" kierowca, Michał Kościuszko (Peugeot 207 Super 2000) uzyskał wynik gorszy od lidera o 37,5 sekundy.

Świetnie spisał sie jadący z 18 numerem startowym Mariusz Stec, który zajął siódme miejsce. Jeszcze lepiej - na szóstej pozycji - uplasowali się Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja. Prowadzący "Miśka" kierowca powraca na trasy po bardzo długiej przerwie - widać jednak, że nie zapomniał jak się jeździ bardzo szybko...

Pechowo rozpoczęli natomiast Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski, którzy stracili 4.38,6 minuty.

W klasie A-7 liderami są debiutujący w Fordzie Fiesta ST, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.

W klasie R2B, gdzie rywalizują Citroëny C2 Ra, zdecydowanymi przodownikami zostali Radosław Typa i Daniel Siatkowski.

W klasie A-6 na prowadzeniu są Piotrowie Maciejewski i Kowalski w Suzuki Swifcie Super 1600.

Z drogi wypadli Krzysztof Orski iMichał Plichta w Volkswagenie Golfie GTi.

Wyniki pierwszego odcinka specjalnego rajdu: Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX), Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza - strata 8,2 sekundy), Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza - 18,8 sek.), Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 25,8 sek.), Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth - 30,0 sek.), Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (Mitsybishi Lancer Evo IX - 33,2 sek.), Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX - 37,4 sek.),Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 S2000 - 37,5 sek.), Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX - 38,6 sek.), Sabastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 42,8 sek.), Tomasz Czopik i Glib Zagorii (Mitsubishi Lancer Evo IX - 43,4 sek.).

Drugi odcinek specjalny (Łemkowska Watra 1 - 21,78 kilometra)

Zbyszek Staniszewski i Bartek Boba znów bardzo szybko! Kierowca z Olsztyna uzyskał przeciętną przejazdu 93,6 km / godz.

Ale jak się okazało - to nie wystarczyło do pokonania dwóch Łukaszy: Sztuki i Kurzei! Odnieśli oni zwycięstwo i w klasyfikacji awansowali na czwarte miejsce.

Szybko pojechał Kuzaj, który zrewanżował się za wcześniejsza porażkę Tomaszowi Kucharowi. Do pełnego odrobienia strat pozostało "Kuziemu" 0,3 sekundy.

Szybsi od Kuchara byli Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth).

Przyspieszyli Maciej Lubiak i Przemysław Mazur w Lancerze Evo IX.

Stanęli na odcinku Sebastian Frycz i Jacek Rathe - w ichSubaru defektowała skrzynia biegów. Bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie stracili 5.26,5 minuty.

Kamil Butruk i Maciej Wilk mimo przebitej opony w Lancerze Evo VIII osiągnęli metę odcinka w "dziesiątce".

W klasach zez zmian, liderami są: A-7 Tomasz Porębski i Tomasz Spurek, R-2B Radosław Typa i Daniel Siatkowski, A-6 Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski.

Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski nie wystartowali do odcinka.

Wyniki próby: Łukasz Sztuka, Zbigniew Staniszewski (strata 6,0 sek.), Leszek Kuzaj (7,99 sek.), Michał Sołowow (11,1 sek.), Tomasz Kuchar (18,2 sek.), Paweł Dytko (22,8 sek.), Maciej Lubiak (32,6 sek.), Mariusz Stec (34,0 sek.), Michał Kościuszko (34,7 sek.), Kamil Butruk (34,9 sek.).

Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba; 2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (20,4 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Craig Parry (20,7 sek.); 4. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (27,2 sek.); 5. Michał Sołowow i Maciej Baran (35,1 sek.); 6. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (42,8 sek.); 7. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (1.05,5 min.); 8. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (1.06,2 min.); 9. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (1.09,1 min.); 10. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (1.12,9 min.).

Trzeci odcinek specjalny(Regietów - 9,28 kilometra)

W czołówce bez zmian: Zbyszek Staniszewski pokonał Tomka Kuchara i Leszka Kuzaja.

Straty do dwóch panów "Ku" odrabia też Łukasz Sztuka.

Znów doskonale spisał się Mariusz Stec.

Przypominamy liderów w klasach: A-7 Tomasz Porębski i Tomasz Spurek, R-2B Radosław Typa i Daniel Siatkowski, A-6 Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski. Wspomniane załogi rywalizują ze sobą o pozycje w klasyfikacji generalnej. Na razie najlepszy jest Typa, a Maciejewski wyprzedza Porębskiego o 0,9 sekundy.

W A-7 Porębski (Ford Fiesta ST) wyprzedza Bartłomieja Borutę i Sławomira Grabarkiewicza (Renault Clio RS) oraz Zbigniewa Cieślara i Adama Ogiermana (Renault Clio RS) .

W R-2B znakomicie spisują się debiutanci: drugie miejsce zajmują Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot, a trzecie bracia Marcin i Michał Dobrowolscy.

- Dwa lata temu jechałem tu w Pucharze PZM. Rewelacyjne oesy! Poza tym wszystko będzie dla mnie nowe, dopiero tu wsiądę do nowego auta, którym nie przejechałem ani kilometra. Szkoda, że nie ma odcinka testowego… - mówił przed startem Janek Chmielewski.

- To będzie już trzeci nasz start w Magurskim, ale nie nastawiamy się na żadne ryzyko. Nasz podstawowy cel to przejechanie kolejnej porcji OS-owych kilometrów i oswojenie się z nowym dla nas autem - twierdził ubiegłoroczny Mistrz Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot, Marcin Dobrowolski.

W A-6 za plecami Piotrów są Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz oraz Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczyk (obie załogi w Peugeotach 206 XS).

Wyniki trzeciego OS-u: Zbigniew Staniszewski, Łukasz Sztuka (3,1 sek.), Tomasz Kuchar (3,4 sek.), Mariusz Stec (5,0 sek.), Leszek Kuzaj (5,3 sek.),Michał Sołowow (5,5 sek.), Kajetan Kajetanowicz (8,4 sek.), Maciej Lubiak (15,9 sek.), Paweł Dytko (18,1 sek.0, Michał Kościuszko (18,4 sek.).

Klasyfikacja po trzech odcinkach specjalnych: 1. Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba; 2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (22,8 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Craig Parry (26,0 sek.); 4. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (30,3 sek.); 5. Michał Sołowow i Maciej Baran (40,6 sek.); 6. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (1.00,7 min.); 7. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (1.10,4 min.); 8. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (1.17,5 min.); 9. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (1.24,6 min.); 10. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (1.28,8 min.).

Czołowe załogi udają się obecnie do Parku Serwisowego.

Czwarty odcinek specjalny (Maziarski Szlak 2 - 19,6 kilometra)

Ten odcinek może rozstrzygnąć wyniki rajdu - mówili przed rozpoczęciem drugiego przejazdu kibice. Czy się mylili?

Bardzo ostry atak Leszka Kuzaja. Kierowca Subaru zdecydowanie odrobił dystans do Tomka Kuchara, który zanotował niezbyt czysty przejazd.

Marzenia Zbigniewa Staniszewskiego o sukcesie pękły jak bańka mydlana - kierowca z Olsztyna stracił ponad trzy i pół minuty i spadł daleko w klasyfikacji.

Nadal kapitalna postawa Mariusza Steca, który pokonał Leszka Kuzaja.

Łukasz Sztuka za Leszkiem Kuzajem, ale w klasyfikacji wyprzedził Tomka Kuchara.

Rewelacyjna jazda Kamila Butruka i Macieja Wilka zaowocowała awansem na punktowane miejsce w klasyfikacji generalnej.

Tomasz Czopik i Glib Zagorii wyprzedzili Maćka Lubiaka i Przemka Mazura, awansując do "dziesiątki".

Szymon Ruta i Dariusz Burkat zostali na odcinku po awarii Subaru Imprezy.

W klasach bez zmian, choć nieco stracili Piotrowie Maciejewski i Kowalski.

Wyniki: Mariusz Stec, Leszek Kuzaj (1,0 sek.), Łukasz Sztuka (9,6 sek.), Michał Sołowow (9,6 sek.), Paweł Dytko (12,2 sek.), Kamil Butruk (24,4 sek.), Tomasz Kuchar (26,6 sek.), Kajetan Kajetanowicz (29,7 sek.), Tomasz Czopik (36,5 sek.), Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX - 40,8 sek.).

Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry; 2. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (12,9 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (23,4 sek.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (25,8 sek.); 5. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (43,4 sek.); 6. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (53,6 sek.); 7. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (1.20,2 min.); 8, Kamil Butruk i Maciej Wilk (1.37,2 min.); 9. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (1.43,1 min.); 10. Tomasz Czopik i Glib Zagorii (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.47,7 min.).

Piąty odcinek specjalny (Łemkowska Watra 2 - 21,78 kilometra)

Sporo zmian w klasyfikacji.

Tomasz Kuchar mocno traci. Przegrał rywalizację w dniu dzisiejszym z Michałem Sołowowem

Ostatni odcinek specjalny znów przyniósł niespodzianki. Michał Sołowow "objechał" Leszka Kuzaja.

Pozycję wicelidera "okopują" Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja.

Mariusz Stec nadal w ataku - wyprzedził Pawła Dytkę i Tomasza Kuchara.

Przyspieszył Michał Kościuszko. Okazuje się jednak, że posiadanie nawet najlepszego samochodu nie wystarczy, trzeba go jeszcze umieć opanować...

Poznał swoje miejsce "w szeregu" Mariusz Małyszczycki - okazało się, że RSMP to nie Puchar PZM i Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. I to mimo, że w jego samochodzie zasiada bardzo doświadczony Jarosław Baran...

Maciej Lubiak zrewanżował się Tomkowi Czopikowi, wyprzedzając go.

Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba starali się odrabiać straty, co zakończyło się wypadnięciem z trasy (na szczęście zawodnikom nic się nie stało). Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz zostali na odcinku. Bracia Bębenkowie dojechali do mety z przebita oponą.

Wypadł z "dziesiątki" Kamil Butruk.

Wyniki ostatniej, piątej próby pierwszego dnia zmagań: Michał Sołowow, Leszek Kuzaj (3,4 sek.), Łukasz Sztuka (7,6 sek.), Mariusz Stec (8,9 sek.), Michał Kościuszko (22,7 sek.), Tomasz Kuchar (31,8 sek.), Kajetan Kajetanowicz (34,3 sek.), Maciej Lubiak (37,0 sek.), Paweł Dytko (37,3 sek.), Tomasz Czopik (39,3 sek.).

W R2B świetnie się dotychczas spisujący Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot wypadli z trasy.

W klasach A7, A6 i R2B nie zaszły większe zmiany. W N3 prowadzą Tomasz Kramarczyk i Michał Trela (Opel Astra GSi) przed Mikołajem Kempą i Tomaszem Markiewicz em, w HR 12 - Jerzy Nowakowski i Anna Kaczmarczyk (BMW 318).

NIEOFICJALNE WYNIKI PIERWSZEGO ETAPU

NIEOFICJALNE WYNIKI W KLASIE A7

NIEOFICJALNE WYNIKI W KLASIE A6

NIEOFICJALNE WYNIKI W KLASIE R2B

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Radosław Typa iWojciech Żuk (Citroën C2 VTS) 1:06.53,7 godz.2. Marcin Dobrowolski iMichał Dobrowolski (Citroën C2 R2)1:10.04,3 godz.3. Jan Chmielewski iIreneusz Plaskot (Citroën C2 R2)1:14.02,0 godz.

....................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!