Wśród 39 marek najstarszy jest Citroen BL 11 rocznik 1953 (Francuz Claude Guiot), o rok młodsze są Renault 4CV (Francuz Marc Lemplaideur), Studebaker Commander (Luksemburczyk Mathias Koener) i Lancia Aurelia (Belgijka Catherine D’Andrimont).

Nie brakuje dawnych automobilowych gwiazd. Numer startowy 1 otrzymał Francuz Jean-Pierre Nicolas (Peugeot 504 1977), trójkę przydzielono Belgowi Marcowi Duez (Austin Healey 3000 1965), czwórkę Francuzowi Ericowi Comas (Alpinie Renault A110 1973).

Zeszłoroczny zwycięzca Niemiec Ernst Juntgen (nr 309) ponownie pojedzie Mercedesem 300 SE (1961), a triumfator z 2007, Belg Alain Lopes – Porsche 911 Carrera (1974).

Trzy polskie załogi to Wojciech i Jerzy Walentowiczowie (Alfa Romeo 2000 GTV, nr 50), Tomasz Jaskłowski z Tomaszem Dąbrowskim (Polski Fiat 125p, nr 52) oraz Andrzej i Stanisław Postawkowie (Polski Fiat 125p, nr 143).

Wszyscy nasi reprezentanci wybrali (wśród 120 załóg) start z Turynu. 127 ekip startuje z Reims, 61 z Barcelony, a 27 z Oslo.

Etap dojazdowy kończy się 31 stycznia w Monte Carlo i już na tym etapie odbędzie się pierwsza próba regularności La Bolene Vesubie–Col de Turini–Peira Cava. Potem etap klasyfikacyjny Monako-Valence, dwa etapy wspólne Valence-Valence oraz Valence-Monte Carlo, a na koniec finał na pętli Monte Carlo-Monte Carlo przez Col de Turini. Meta na bulwarze Alberta I w Monte Carlo 4 lutego.

Polskie załogi zostaną pożegnane w Warszawie w dniu 21 stycznia.

Przed rokiem w Rajdzie Monte Carlo Historique wystartowały cztery polskie załogi, które w komplecie osiągnęły metę. Najwyżej sklasyfikowani zostali Wojciech i Jerzy Walentowiczowie (Alfa Romeo 2000 GTV Bertone z 1972 roku) - zajęli 97 miejsce. Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski(Polski Fiat 125p - 158 pozycja) oraz Andrzej Postawka (216 lokata z innym pilotem - Julianem Obrockim ) w Fiacie 125p z 1976 roku także bawili się na tradycyjnym, po rajdowym balu...

Jak się wydaje - w tym roku zimowe warunki drogowe mogą być jeszcze trudniejsze!

(GCh)