W drugim dniu zmagań w Turcji załogi mają do rozegrania sześć odcinków specjalnych. Liderzy mają spora przewagę nad konkurentami i trudno im będzie odebrać pierwsza pozycję, choć oczywiście w sporcie wszystko jest możliwe.

Dziesiąty odcinek specjalny (19,4 km)

O tej maksymie najlepiej przekonali się Dani Solá i Oscar Sanchéz (Fiat Grende Punto Abarth S2000). Hiszpanie, którzy po pierwszym etapie zajmowali drugie miejsce, już na pierwszym odcinku drugiego dnia stracili ponad pięćdziesiąt sekund i spadli w klasyfikacji na szóste miejsce.

OS wygrali Jan Kopecký i Petr Starý (Peugeot 207 Super 2000), drugie miejsce zajęli w tym samym czasie Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 Super 2000), a trzecie - Freddy Loix i Robin Buysmans (Peugeot Super 2000 - strata 1,6 sek.).

Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000) stracili 6,9 sekundy, ale utrzymali pozycje liderów. Drugie miejsce zajmują obecnie Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (45,0 sek.), a trzecie Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - 50,6 sek.).

Jedenasty odcinek specjalny (17,96 km)

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger, którzy mieli wczoraj spore problemy (przebijali opony) i stracili wiele sekund, dziś zdecydowanie atakują.

Za ich plecami, drudzy na mecie zameldowali się Freddy Loix i Robin Buysmans (0,4 sek.), a trzeci - Anton Alen i Timo Alenne (Fiat Grande Punto S2000 - 3,7 sek.), którzy probują jeszcze walczyć o trzecie miejsce.

Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (4,4 sek.) jadą już bardzo spokojnie, kontrolując sytuację. Tylko pech może odebrać im sukces!

Nicolas Vouilloz ma bowiem do odrobienia aż 40,6 sekundy, Renato Travaglia - 54,3 sekundy, a Anton Alen - 59,8 sekundy...

Dwunasty odcinek specjalny (13,85 km)

Ostatni próba pierwszej pętli trzeciego etapu przyniosła zdecydowany atak Francuzów. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger zwyciężyli zdecydowanie, gromiąc wręcz rywali.

Jan Kopecký i Petr Starý stracili 8,6 sek., Renato Travaglia - 9,1 sek., Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi - 10,7 sek., a Anton Alen i Timo Alenne - 10,8 sek.

Przewaga Lucy Rosettiego i Matteo Chiarcossiniego zmalała do 29,9 sekundy.

Renato Travaglia i Simone Scattolin tracą do liderów 52,7 sek., a Anton Alen i Timo Alenne - 59,9 sek.

Jak wynika z obliczeń - Vouilloz odrobił dziś do Rosettiego 22 sekundy. Tak więc wyprzedzenie konkurenta podczas ostatniej pętli jest coraz mniej realne...

Trzynasty odcinek specjalny (19,4 km)

Emocje rosną! Aż jedenaście sekund odrobili Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger! Do liderów pozostało im jeszcze zaledwie 18,9 sekundy...

Francuzi wygrali OS, za nimi uplasowali się: Freddy Loix i Robin Buysmans (4,5 sek.) i Anton Alen i Timo Alenne (8,1 sek.).

Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi usyskali szósty czas (11,0 sek.).

Trwa nie tylko rywalizacja o zwycięstwo, ale także o najniższe miejsce na podium. Renato Travaglia i Simone Scattolin mają obecnie 3,8 sekundy przewagi nad Antonem Alenem i Timo Alenne'em.

Do zakończenia rajdu pozostały jeszcze dwa odcinki specjalne.

Czternasty odcinek specjalny (17,96 km)

OS wyjaśnił chyba wyniki.

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger pojechali znów bardzo szybko, ale liderzy - Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi zaniepokojeni atakiem rywali także mocno przyspieszyli. Stracili na mecie zaledwie trzy sekundy.

Tak więc przed ostatnia próba mają 15,9 sekundy przewagi nad Francuzami.

Na trzeciej pozycji na OS-ie zameldowali się Freddy Loix i Robin Buysmans (4,1 sek.,).

Wyjaśniła sie chyba także sprawa trzeciego miejsca w rajdzie Renato Travaglia i Simone Scattolin powiększyli swoja przewagę nad Antonem Alenem i Timo Alenne'em do 8,7 sekundy. Niby niewiele, ale...

Piętnasty odcinek specjalny (13,85 km)

Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi wygrali ostatni odcinek oraz cały rajd!

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger najwyraźniej zrezygnowali po poprzedniej próbie, mieli też pewne problemy i dojechali do mety OS-u (7 sek.) i całych zawodów na drugie pozycji. Trzecie miejsce na kończącym imprezę odcinku zajęli Dani Solá i Oscar Sanchéz.

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger wygrali osiem odcinków, Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi tylko trzy...

Wielkimi pechowcami okazali się Renato Travaglia i Simone Scattolin. Gdybanie okazało się w ich przypadku fatalne - Włosi stracili bardzo dużo czasu (1.11,7 min.) i trzecie miejsce.

Na podium stanęli Anton Alen i Timo Alenne.

Niestety na mecie zabrakło reprezentantów Polski - Michał Sołowow i Maciej Baran musieli się wycofać już po czwartej próbie ze względu na defekt silnika w ich Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000.

Wystarczy popatrzyć na końcowe wyniki, a od razu widać, że rywalizacja o poszczególne miejsca była bardzo zacięta i trwała do końca. Trzech kierowców (Travaglia, Kopecký i Solá) walczyło na sekundy o czwarte miejsce, dwóch (Volkan Isik i Freddy Loix) - o siódme oraz dwóch (Yagiz Avci i Fatih Kara) - o dziewiąte...

WYNIKI RAJDU

Nieoficjalna klasyfikacja Mistrzostw Europy

MiejsceKierowcaPunkty1.Luca Rosetti162. Anton Alen113.renato Travaglia84. Jan Kopecký55.Volkan Isik46.Krum Donczew3

Nieoficjalna klasyfikacja IRC

MiejsceKierowcaPunkty1.Luca Rosetti102. Nicolas Vouilloz83.Anton Alen64. Renato Travaglia55.Jan Kopecký46.Dani Solá37.Volkan Isik28.Freddy Loix1

.......................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!