Polska jest w gronie 52 krajów, które mają przywilej organizowania konkursu. Effie Awards nagradza i promuje kampanie oraz rozwiązania marketingowe marek wyróżniających się na rynku lokalnym najbardziej efektywnymi działaniami oraz doskonałymi wynikami biznesowymi. Kampania „Volkswagen, samochód taki jak Ty” dotyczyła całkowitych kosztów użytkowania auta, tzw. total cost of ownership (TCO). Szczegółowe dane na ich temat w odniesieniu do modeli Volkswagena i w porównaniu z konkurentami zebrano pod hasłem „Twoje Centrum Oszczędności”.

Samochód, który w momencie jego zakupu łagodnie obchodzi się z portfelem właściciela wcale nie musi być najtańszy. Na całkowite koszty użytkowania ma wpływ znacznie więcej czynników niż tylko cena zakupu. Składają się na nie również zużycie paliwa, częstotliwość i koszty przeglądów oraz spadek wartości. Najlepszym dowodem na to, że z wiekiem modele Volkswagena trzymają wartość i łatwo je sprzedać, jest ich popularność na portalach ogłoszeniowych. Od lat Volkswagen jest w czołówce wyszukiwanych marek, a jego modele zajmują czołowe miejsca w rankingu najbardziej pożądanych samochodów używanych.

Kampania „Volkswagen, samochód taki jak Ty” została opracowana wraz z agencją DDB i domem mediowym PHD Media Direction. Egzekucja oparta była na analizie porównawczej wymagającej niezwykłej precyzji w komunikacji, a statuetka otrzymana w ramach Effie Awards to podkreślenie efektywności działań marketingowych marki.